اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل:

اعزام 23 دستگاه کامیون امدادی به مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت: در ادامه امدادرسانی مردم مؤمن و متعهد اردبیل به زلزله‌زدگان اهر و ورزقان تاکنون 23 دستگاه کامیون شامل کمک‌های امدادی به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است.

اعزام 23 دستگاه کامیون امدادی به مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام غیبی عصر امروز در نشست هماهنگی امدادرسانی در مشگین‌شهر اظهار داشت: روال عادی زندگی در اهر، ورزقان و هریس برقرار شده و امدادگران تلاش می‌کنند تا امکانات اولیه زندگی را برای حادثه‌دیدگان فراهم آورند.

وی از نیاز شدید مردم منطقه زلزله‌زده به نان، خرما، آب معدنی و مواد بهداشتی خبر داد و تصریح کرد: بسته‌های غذایی و کمک‌های اقشار مختلف مردم و محلات اردبیل به سرعت ارسال شده و در کنار آن تأمین امکانات اولیه نظیر برق و همچنین تلفن در دستور کار مسئولان امر قرار گرفته است.

غیبی از بارگیری 10 کامیون جدید مواد خوراکی، زیستی و چادر و پتو برای حادثه‌دیدگان خبر داد و خاطر نشان کرد: ما در چهار روز گذشته سعی کردیم تمام امکانات را در مناطق زلزله‌زده در حد توان برقرار کنیم.

این مسئول از پایان اسکان اضطراری زلزله‌زدگان و توزیع سه هزار و 800 چادر برای حادثه‌دیدگان خبر داد و اضافه کرد: در این مدت هلال‌احمر استان بیش از 13 هزار پتو، شش هزار متر مربع موکت بین زلزله‌زدگان توزیع کرده است.

وی با بیان این‌که کمک‌های مردمی از کل کشور به منطقه سرازیر شده است، بیان کرد: در حال حاضر نیاز عمده مردم تن ماهی، کنسرو و مواد غذایی دیر فاسد شدنی است و در کنار آن بسته‌های برنج و روغن نیز بین زلزله‌زدگان توزیع شده است.

 

استقرار 25 چادر جمع‌آوری کمک‌های مردمی در اردبیل

به گزارش فارس، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل همچنین از استقرار 25 چادر جمع‌آوری کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان در سطح استان خبر داد و گفت:‌ از مردم تقاضا داریم کرامت انسانی را حفظ و اقلام جدید را در اختیار اکیپ‌های هلال‌احمر قرار دهند.

غیبی افزود: اکیپ امداد و نجات این استان به عنوان اولین گروه بلافاصله در منطقه زلزله‌زده حضور یافته و به عنوان استان معین در امدادرسانی نقش اساسی ایفا کردند.

وی از فعالیت 250 کادر مجرب امدادگر در مناطق زلزله‌زده از نخستین ساعات حادثه خبر داد و تصریح کرد: ما 20 دستگاه آمبولانس را نیز به منطقه اعزام کردیم تا مجروحان و مصدومان را انتقال دهند.

اما رئیس امداد و نجات کشور نیز در جلسه‌ای در مشگین‌شهر از تهیه و تدارک بسته‌های غذایی و بهداشتی به شکل یک ماهه خبر داد و خاطر نشان کرد: ما بسته‌های بهداشتی، درمانی و همچنین غذایی را به گونه‌ای طراحی کردیم تا مصرف‌کنندگان در فاصله یک ماه دچار مشکل نشوند.

محمود مظفر اضافه کرد: فلاکس، کلمن و همچنین مواد غذایی و روشنایی به ویژه فانوس از نیاز اهالی زلزله‌زده اهر است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول