اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور فرهنگی میراث کرمان

قاچاق اشیای عتیقه به اسم کرمان تمام می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: اشیای عتیقه استان‌های دیگر به اسم کرمان خرید و فروش می‌شود.

قاچاق اشیای عتیقه به اسم کرمان تمام می‌شود

محمدمهدی افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به‌ تغییر مسیر قاچاق اشیای عتیقه از استان کرمان اظهار داشت: در حال حاضر ما شاهد ورود اشیای عتیقه استان‌های دیگر به کرمان و خرید و فروش آنها با نام این استان هستیم.

وی بیان داشت: به واسطه همکاری خوب نیروهای انتظامی و امنیتی استان کرمان و مراقبت‌های شبانه‌روزی یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی از محوطه‌های باستانی استان کرمان،‌ حفاری‌های غیر مجاز و قاچاق اشیای عتیقه به پایین‌ترین حد و حتی صفر رسیده است.

افضلی عنوان کرد: از آن جا که بسیاری از سوداگران و قاچاقچیان اشیای عتیقه به دنبال خرید آثار تاریخی متعلق به استان کرمان هستند، لذا دلالان به واسطه از دست ندادن بازار فروش و سود ناشی از آن اقدام به ورود اشیای عتیقه استان‌های دیگر به کرمان می‌کنند.

وی تصریح کرد: دلالان با خرید اشیای عتیقه استان‌های دیگر و حتی اشیای تقلبی آنها را به استان کرمان وارد کرده و با نام اشیای تاریخی و باستانی کرمان به فروش می‌رسانند.

افضلی با اشاره به کشف 95 قطعه شی تاریخی طی روزهای اخیر از استان‌های مرکزی که برای فروش به کرمان حمل می‌شد، خاطرنشان کرد: این کشف مهم‌ترین دلیل بر این ادعا است که اشیای تاریخی از سایر استان‌ها به کرمان حمل و فروخته می‌شود.

وی یکی دیگر از دلایل این کار را عدم بازرسی خودروهای در مسیر برگشت به استان کرمان اعلام کرد و گفت: عدم بازرسی مسیرهای ورودی به استان کرمان جابه‌جایی اشیای عتیقه را برای قاچاقچیان آسان کرده است.

افضلی با بیان اینکه این مسئله قبلا نیز تأکید شده بود، ابراز داشت: همکاری بسیار خوب نیروهای انتظامی و امنیتی به ویژه در زمینه خرید و فروش اشیای تاریخی موجب شده تا از بسیاری حفاری‌های غیر مجار جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول