اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اصل نود مجلس:

مردم سریع‌تر از مسئولان به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی کمک کردند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در زلزله استان آذربایجان شرقی سریع‌تر از مسئولان مربوطه اقدامات لازم را انجام دادند که این بیانگر حاکم بودن هم‌دوستی در بین مردم کشور است.

مردم سریع‌تر از مسئولان به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی کمک کردند

داوود محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: مردم ایران همیشه در تمام صحنه‌های مختلف جامعه از مسئولان نظام پیشتازترند که این بیانگر هوشیاری و آگاهی آنان از مسایل مختلف اجتماعی است که در سریع‌ترین زمان اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

محمدی با اشاره به گزارشی از نحوه وقوع حادثه دلخراش زلزله آذربایجان شرقی و چگونگی کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان که در مجلس ارایه شده است، خاطرنشان کرد: طبق این گزارش مردم نخستین افرادی بودند که بعد از وقوع این حادثه غیرمترقبه به مردم زلزله‌زده در روستاهای این استان کمک‌رسانی کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مردم استان آذربایجان شرقی نسبت به سایر مسئولان مربوطه دستگاه‌های اجرایی این استان سریع‌تر به زلزله‌زدگان و آسیب‌دیدگان کمک‌رسانی کردند، اذعان کرد: این نشان‌دهنده هم‌دوستی مردم ایران به هم‌نوعان خود در تمام حوادث غیرمترقبه جامعه از جمله وقوع زلزله است.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران در سال‌های متوالی در حوادث‌های غیرمترقبه مختلف از جمله زلزله‌ با آسیب‌دیدگان این حوادث‌ هم‌دردی کرده‌اند، ابراز کرد: آحاد جامعه در هر زمانی که آسیب‌دیدگان این حوادث‌ نیاز به کمک داشته باشند، پیش‌قدم هستند و این کمک‌رسانی مردم ایران سابقه طولانی در تاریخ این کشور دارد.

با مقاوم‌سازی منازل مسکونی در وقوع زلزله خسارت‌ها کاهش می‌یابد

وی با اشاره به اینکه منازل مسکونی مردم در روستاهای استان آذربایجان شرقی از مقاومت کمتری برخوردار بودند، اظهار کرد: مطمئنا اگر این منازل از مقاومت‌های لازم برخوردار بودند و طبق استانداردهای نظام مهندسی ساختمان احداث می‌شدند تلفات و خسارت جانی و مالی آن بسیار کاهش می‌یافت.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وقوع زلزله آذربایجان شرقی 200 روستای این استان را بیش از 70 درصد تخریب کرده است و همچنین منازل مسکونی آنان در اثر وقوع این زلزله دلخراش از بین رفته که این نشان‌دهنده عدم مقاوم‌سازی این منازل است.

محمدی ادامه داد: باید مسئولان نظام با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم که برای مقاوم‌سازی منازل مسکونی در روستاها و شهرها انجام دادند نسبت به مقاوم‌سازی آن‌ها اقدامات لازم را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به فصل سرمای زمستان که در پیش رو داریم باید اقدامات لازم برای اسکان دایم زلزله‌زدگان مردم روستاهای آذربایجان شرقی سریع‌تر انجام شود.

تلاش مسئولان مربوطه برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مسئولان مربوطه تلاش مضاعفی برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی در روستاها می‌کنند، بیان کرد: اکنون اقدامات مناسبی از جمله تأمین آذوقه و دارو، اسکان موقت و خدمات پزشکی و بهداشتی به مردم زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی ارایه می‌شود.

وی ابراز کرد: وقوع این زلزله دلخراش را به آحاد جامعه به‌ویژه مردم آذربایجان شرقی تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم خداوند متعال صبر و شکیبایی به بازماندگان این زلزله و شفا و بهبودی به مجروحان این حادثه بدهد تا آنان بتوانند این مصیبت وارده را تحمل کنند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از اقشار مختلف جامعه دعوت می‌کنم به مردم روستاهای زلزله‌زده آذربایجان شرقی کمک‌های مالی و غیرمالی کنند تا بتوان در کوتاه‌ترین زمان بسیاری از مشکلات آنان را برطرف کرد.

محمدی در خاتمه با بیان اینکه مردم ایران اسلامی همیشه در چنین اتفاقاتی به خوبی در صحنه ظاهر شده‌اند، گفت: امیدواریم در حادثه استان آذربایجان شرقی نیز این مهم اتفاق افتد کما اینکه تا به امروز شاهد آن بوده‌ایم.

انتهای پیام/ب۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول