اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

زلزله به 4500 کیلومترمربع خسارت زد / آغاز مرحله دوم امدادرسانی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی از آغاز مرحله دوم امدادرسانی به زلزله‌زدگان خبر داد و گفت: در زلزله اخیر چهار هزار و 500 کیلومتر مربع از وسعت این استان دچار خسارت شده است.

زلزله به 4500 کیلومترمربع خسارت زد / آغاز مرحله دوم امدادرسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود: در این منطقه 304 کانون جمعیتی از 580 روستای موجود بین 40 تا 100 درصد از زمین‌لرزه تاثیر پذیرفته و تخریب شده‌اند.

وی گفت: قدرت زلزله ارسباران (اهر، ورزقان و هریس) با زمین‌لرزه بم برابری می‌کند ولی از بعد زمانی به دلیل اینکه زلزله اخیر در اواسط روز اتفاق افتاده تلفات جانی کمی در پی داشت.

وی بار دیگر تاکید کرد: 253 نفر کشته و یک‌هزار و 380 نفر زخمی در زلزله اخیر برجای مانده و روز یکشنبه نیز آواربرداری برای یافتن کسانی که زیر آوار مانده‌اند به پایان رسید.

بیگی ادامه داد: دولت دیروز جلسه‌ای با حضور تعداد قابل توجهی از اعضای هیئت دولت در آذربایجان‌شرقی تشکیل داد و پیرو بازدیدی که توسط اعضای هیئت دولت و معاون اول رئیس‌جمهور از مناطق زلزله‌زده به عمل آمد تصمیمات لازم گرفته شد که امیدواریم مرهمی بر زخم زلزله‌زدگان باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین از آغاز مرحله دوم امدادرسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: در مراحل اولیه امدادرسانی محل استقرار موقت برای حادثه‌دیدگان تامین شد و مواد غذایی مورد نیاز اهالی در اختیارشان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: اقدامات لازم برای احیای زیرساخت‌ها به ویژه آب و برق و گاز در دست انجام است.

استاندار گفت: ضایعه‌ای که در روستاهای زلزله‌ز‌ده پیش آمده محصول نبود دوراندیشی در استقرار روستاها و فقدان مقاوم‌سازی آنهاست که امیدواریم با همکاری دولت و مجلس و حتی قوه قضاییه مشکل پیش آمده را حل کنیم.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول