اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ساری میزبان سمپوزیوم اهدای عضو ایران و اسپانیا

خبرگزاری فارس: نخستین سمپوزیوم مشترک ایران و اسپانیا با موضوع پیوند اعضا، شهریور ماه سال جاری در ساری برگزار می‌شود.

ساری میزبان سمپوزیوم اهدای عضو ایران و اسپانیا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نخستین سمپوزیوم مشترک ایران و اسپانیا با موضوع پیوند اعضا در راستای ارتقای اهدای عضو در ایران و نجات جان بیماران نیازمند از چهارم شهریور به مدت چهار روز در ساری برگزار می‌شود.

مهم‌ترین اهداف آموزشی که در این دوره پیگیری می‌شود توانمندسازی مدیران اهدای عضو در تدوین برنامه‌های لازم برای شناسایی موارد مشکوک به مرگ مغزی در بیمارستان‌های زیر پوشش و نیز توانمندسازی مدیران اهدای عضو در انتخاب و تربیت هماهنگ‌کنندگان پیوند اعضا برای ارتباط با خانواده‌های اهداکننده عضو است.

توانمندسازی هماهنگ‌کنندگان پیوند در انتخاب بیماران اهداکننده و انتخاب ارگان‌های مناسب برای پیوند از دیگر رئوس آموزشی این همایش است.

برنامه نخستین دوره آموزش پیشرفته اهدای عضو با توانمندسازی مدیران اهدای عضو در ارزیابی صحیح فرآیند تعریف شده و عملکرد پرسنل ادامه می‌یابد و نیز توانمندسازی مدیران اهدای عضو در نحوه تخصیص بودجه و مدیریت امور مالی واحدهای فراهم‌آوری دیگر اقدام آموزشی است که در این دوره آموزشی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نرخ اهدای عضو به 80 درصد رسید

رئیس بخش واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر علمی آموزش پیشرفته اهدای عضو در توضیح برگزاری همایش بیان داشت: واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با توجه به اقدامات مناسبی که داشت نرخ رضایت به اهدای عضو را در حد قابل قبولی افزایش داد.

کتایون نجفی‌زاده با اعلام اینکه آمار واحد اهدای عضو شهید بهشتی، نرخ اهدا را به 80 درصد افزایش داد، تصریح کرد: این در حالی است که اهدای کل عضو کشور ما حدود 30 درصد است.

افزایش رشد اهدای عضو

معاون فرهنگی فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان داشت: میزان اهدای عضو بیماران در مرکز  اهدای عضو شهید بهشتی در سال 84 حدود پنج درصد بود که با فرهنگ‌سازی انجام شده در این بخش در حال حاضر به حدود 78 درصد رسید.

امید قبادی در توضیح برگزاری همایش مشترک با تیم اسپانیایی بیان داشت: نرخ اهدای عضو در اسپانیا حدود 84 درصد است. تجربیات و بهره‌گیری از تجربیات این کشور در افزایش رشد اهدای عضو در دانشگاه شهید بهشتی نیز بی‌تاثیر نبود.

وی اظهار امیدواری کرد در تلاش هستیم تا نرخ اهدای عضو در دانشگاه شهید بهشتی را با فرهنگ‌سازی مناسب در حد قابل قبولی افزایش دهیم.

برنامه اجرایی نخستین سمپوزیسیم مشترک ایران و اسپانیا

به گزارش فارس، در نخستین سمپوزیسیم مشترک ایران و اسپانیا، حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، استاندار مازندران و محمدمهدی ناصحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان میزبانان این همایش حضور دارند.

کتایون نجفی‌زاده فوق تخصص ریه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره بیان اهداف برگزاری دوره آموزشی در نخستین روز همایش سخنرانی می‌کند و نیز مارتی مانیالیخ متخصص بیهوشی، دانشیار، رئیس تیم اهدای عضو اسپانیا درباره چگونگی مدیریت واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی نیز به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

محمد عقیقی رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی دیگر میهمان نخستین دوره آموزش پیشرفته اهدای عضو کشور در ساری است که در این همایش به تشریح وضعیت پیوند اعضا و فراهم‌آوری اعضای پیوندی در ایران می‌پردازد.

مسائل حقوقی از مباحث مهم پیوند اعضا است که محمد عباسی، حقوقدان و ریاست مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی در این همایش مسائل حقوقی و اخلاقی پیوند اعضا را تشریح می‌کند.

در پایان همایش مسائل شرعی پیوند اعضا توسط آیت‌الله علی قائنی تشریح می‌شود.

انتهای پیام/و10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول