اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری سیریک:

قدس روز تبلور استقامت مردم فلسطین است

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری سیریک گفت: روز جهانی قدس روز تبلور استقامت و مظلومیت مردم فلسطین است.

قدس روز تبلور استقامت مردم فلسطین است

به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک، محمد اسفندیاری صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: قدس، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان و وطن میلیون‏ها آواره فلسطینی است که استکبار جهانی این سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخته و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داده است.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، ملت مسلمان ایران به ویژه پس از صدور پیام تاریخی حضرت امام در سال 1358 مبنی بر نام‏گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، مسئله آزادسازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس در سرلوحه آرمان‏های اسلامی قرار گرفت، از این‌رو همه ساله، روز قدس را به روز فریاد کشیدن بر سر ستمکاران تاریخ و به لرزه درآوردن پایه‏های سست رژیم صهیونیستی تبدیل ساخته است.

سرپرست فرمانداری سیریک با بیان اینکه بیت‌المقدس به عنوان مهم‏ترین شهر فلسطین، از نظر اسلامی اهمیت ویژه‏ای داشته و مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان در این شهر تاریخی قرار دارد، اظهار داشت: بی‏شک یکی از اثرات کلیدی انقلاب اسلامی، ایجاد حس جمعی و وحدت اسلامی میان مسلمانان جهان است و در حقیقت عملکرد فراجهانی حضرت امام خمینی (ره) در سطح جهان اسلام، به ویژه مسئله قدس شریف، موجب وحدت و همدلی مسلمانان بر محور اسلام و آرمان‏های بلند اسلامی شده است.

اسفندیاری تصریح کرد: روز قدس سرآغاز بیداری امت اسلامی و مهم‌ترین، بارزترین و اساسی‌ترین ریشه بحران خاورمیانه مسئله فلسطین و جنگ مداوم رژیم جعلی صهیونیستی با مردم مظلوم و ستم‌دیده فلسطین با برخی از کشورهای هم‌جوار فلسطین اشغالی از جمله لبنان است.

سرپرست فرمانداری سیریک ادامه داد: فلسطین تنها سرزمین در دنیا است که حقوق بشر در آن به صورت شبانه‌روزی از سوی رژیم صهیونیستی نقض و ضایع می‌شود ولی پرچمداران مدعی حقوق بشر همیشه در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند و حقوق مردم مظلوم فلسطین را نادیده گرفته و چشم‌ها و گوش‌هایشان را بر روی حقایق بسته‌اند.

اسفندیاری افزود: روز قدس یک روز جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد بلکه روز مقابله مستضعفین با مستکبرین، روز اسلام، روز ایستادگی در برابر ظالمان و مستکبران و روز مقابله ملت‌هایی است که در زیر فشار ظلم ‌آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس قرار دارند و نمی‌خواهند دنیای اسلام مستقل در آرامش، صلح، دوستی و پایدار باشد.

سرپرست فرمانداری سیریک افزود: روز قدس، روز ثبوت عشق، تبلور عقیده، فریاد، شعور و شعار، پیکار و جهاد، مقاومت و ایثار، هم‌دردی، رهایی و استقامت و مظلومیت است.

اسفندیاری اضافه کرد: مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس شریف در شهرستان سیریک در دو بخش بمانی و مرکزی خواهد بود، در بخش بمانی از بخشداری به طرف اسکله صیادی بندر کوهستک و در شهر سیریک از میدان ناخدا به سمت مسجد صاحب‌الزمان (عج) با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول