اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی بویین زهرا خبر داد

نهال‌کاری بیش از 7 هزار هکتار از اراضی بویین زهرا در سال 90

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویین زهرا گفت: در سال گذشته بیش از 7 هزار هکتار از اراضی این شهرستان نهال‌کاری شده‌اند.

نهال‌کاری بیش از 7 هزار هکتار از اراضی بویین زهرا در سال 90

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، جمشید جویباری عصر امروز در جلسه منابع طبیعی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه تا پیش از سال 82 کاشت نهال در این شهرستان تنها 22 هزار اصله بوده است، اظهار کرد: البته این درحالی است که تا پیش از این سال تنها یک‌هزار و 800 هکتار از اراضی ملی و استانی این شهرستان نهال‌کاری در آنها صورت گرفته بود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه بذر‌پاشی محصولات نیز تا پیش از آغاز سال 52 به میزان 3 هزار و 960 هکتار بوده است، افزود: این میزان بذرپاشی در سال 90 به 7 هزار و 127 هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 176 هزار نهال گلدانی در این شهرستان کاشت شده است، بیان کرد: بیش از 46 هزار متر مکعب از منابع آب این شهرستان نیز در بخش‌های رامند، شال و دشتابی مدیریت و برای طرح‌های کشاورزی هدایت شده‌اند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویین زهرا با اشاره به اینکه حمایت از منابع طبیعی و زیستگاه‌ها باید در کشور جدی‌ گرفته شود، تشریح کرد: این وظیفه‌ای ملی و بر عهده تمام مسئولان و شهروندان قرار دارد تا با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی زمینه را برای حمایت از منابع طبیعی کشور فراهم کنند.

جویباری با بیان اینکه فعالیت‌های اداره منابع طبیعی در حوزه حراست از طبیعت و جنگل‌ها بسیار متنوع و گسترده است، بیان کرد: امروز توسعه کشور در بخش‌های مختلف مستلزم داشتن پشتوانه‌ای قوی و ارزشمند است و منابع طبیعی برای پیشرفت کشور نقشی مؤثر را ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: این اداره در طول سال حمایت‌های ویژه‌ای را در حوزه حفاظت از منابع طبیعی به انجام می‌رساند که پیگیری‌های حقوقی و ثبت رسمی اسناد و املاک در حوزه این برنامه‌ها و پیگیری‌های مستمر است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویین زهرا با اشاره به برخی از سیاست‌های دولت در خصوص اجرای طرح‌های حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اینچنینی دولت در عرصه منابع طبیعی بسیار راهگشا و حساب شده بوده و تاکنون نیز نتایج مثبتی را به همراه داشته است.

جویباری افزود: پروژه‌های متعددی در هفته دولت در شهرستان بویین زهرا در حوزه منابع طبیعی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول