اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون منابع طبیعی سمنان خبر داد

نهال‏کاری با گونه‏های بیابانی در سمنان / شن‏ها ساکن می‏شوند

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره ‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اجرای طرح نهال‏کاری با گونه‏های بیابانی در این استان به منظور جلوگیری از افزایش بیابان‏زایی خبر داد.

نهال‏کاری با گونه‏های بیابانی در سمنان / شن‏ها ساکن می‏شوند

سیدنقی عزیزی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان در این‌باره اظهار کرد: بیابان‏زایی یکی از مهم‏ترین پدیده‏هایی است که به شدت بر روی اکوسیستم‏های منطقه تاثیر می‏گذارد.

وی تصریح کرد: به همین منظور لازم است تا با اتخاذ تدابیر لازم جلوی پیش‏روی شن‏ها و بیابان در استان سمنان گرفته شود و نهال‏کاری یکی از موثرترین راه‏ها در این بخش محسوب می‏شود.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان همچنین از اختصاص 13 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‏های مد نظر در این بخش در سمنان خبر داد.

عزیزی گفت: سمنان با اختصاص این اعتبار در اجرای طرح‏های بیابان‏زدایی به موفقیت‏های قابل توجهی دست خواهد یافت.

وی اضافه کرد: اختصاص اعتبار میلیاردی در این حوزه گامی موثر و اساسی در راستای اجرای عملیات بیابان‏زدایی و تثبیت شن‏های روان در استان سمنان محسوب می‏شود که نتایج آن در سال‏های آینده مشخص می‌شود.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در بخش دیگری از این گفت‏وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: فعالیت‏ها و پروژه‏های بیابان‏زدایی استان سمنان در قالب طرح‏های متعدد و مهم اجرایی می‏شود که هر یک به نوبه خود تاثیر بسیاری بر تثبیت شن‏های روان و جلوگیری از پیشروی بیابان در این استان می‏گذارد.

عزیزی این طرح‏ها را شامل نهال‏کاری با گونه‏های سازگار بیابانی، احداث بادشکن اطراف مزارع و احداث بادشکن روی تپه‏های ماسه‏ای عنوان کرد که در استان سمنان در دست اجراست.

وی عنوان کرد: مدیریت هرزآب‏های سطحی، مدیریت جنگل‏های بیابانی دست‌کاشت، آبیاری و مراقبت و همچنین حفاظت و قرق نیز از دیگر بخش‏های اجرای فعالیت‏ها در این راستاست که هر ساله پیگیری و انجام می‏شود.

‏معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: امسال هم تاکنون به طور میانگین 50 درصد از اعتبارات مصوب در موافقتنامه‏‏های ملی و استانی به این منظور اختصاص داده شده است.

عزیزی در بخش دیگری گفت: هم‏اکنون با استفاده از توانمندی‏ها و ظرفیت‏های بخش خصوصی در هفت منطقه و چهار شهرستان استان سمنان طرح نهال‏کاری را در دست اجرا داریم که پیشرفت آن مطلوب بوده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: طرح نهال‏کاری با گونه‏های بیابانی به مساحت 970 هکتار در این استان عملیاتی می‏شود.

انتهای پیام/ج20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول