اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به ‌منظور تثبیت شن‌های روان

55 هکتار نهال‌کاری در شهرستان بردسکن انجام شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن گفت: در سال جاری در محدوده طرح بیابان‌زدایی در جنوب شهرستان بردسکن 55 هکتار نهال‌کاری صورت گرفته است.

55 هکتار نهال‌کاری در شهرستان بردسکن انجام شد

جواد براتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، تاغ‌زارهای موجود در منطقه که اجرا شده است در زمینه‌های آماده‌ کردن بستر انجام فعالیت‌های کشاورزی و صنعتی نقش مهمی را در منطقه داشته است.

وی افزود: نوع گونه‌های کشت‌شده از گونه‌های تاغ، اتری پلکس لنتی فورمیس و کانی‌سنس و اشنان است که در پایداری اکوسیتسم مناطق بیابانی بسیار مهم است.

براتی با اشاره به اینکه حفاظت خاک در این مناطق که دارای فرسابش بادی و آبی است را از اصلی‌ترین راهکارهای بیابان‌زدایی دانست و گفت: حفظ و ایجاد پوشش گیاهی در مناطق بیابانی به منظور مقابله با فرسایش بادی از اصلی‌ترین گزینه‌هاست.

وی بردسکن را مرکز کانون بحران فرسایش بادی ذکر کرد و افزود: نهال‌کاری بهترین اقدام در راستای جلوگیری از فرسایش و تثبت شن‌های روان است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بردسکن اظهار داشت: عملیات طرح حفاظت و مدیریت پرورش تاغ‌زارها با توجه ویژه دنبال می‌شود و امسال بیش از 25 هکتار عملیات نهال‌کاری صورت گرفته است که زیر پوشش است.

براتی با تاکید بر مشارکت مردم در امر حفاظت از منابع طبیعی  گفت: روستاهای حاشیه کویر همواره به لحاظ اینکه به ارزش تاغ‌زارها در کشاورزی و زندگی اجتماعی خود واقف هستند، در حفاظت از آنها مشارکتی فعال دارند.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول