اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

998 هکتار نهال‌کاری در اصفهان انجام شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در سال گذشته 998 هکتار نهال‌کاری در اراضی موجود در سطح استان اصفهان انجام شده است.

998 هکتار نهال‌کاری در اصفهان انجام شده است

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه 3 میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی اصفهان را بیابان‌ها تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: در حال حاضر 300 هزار هکتار جنگل‌کاری دست‌کاشت برای جلوگیری از پیشروی بیابان و جلوگیری از افزایش گرد و غبار‌ها در استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته یک میلیارد و 400 میلیون تومان در راستای جلوگیری از پیشروی بیابان‌ها و مقابله با گرد و غبار‌ها در استان هزینه شده است، اضافه کرد: بذر‌کاری 2 هزار و 200 هکتار از اراضی موجود در سطح استان از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته برای مقابله با گرد و غبار‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: 998 هکتار نهال‌کاری در اراضی موجود در سطح استان و 400 هکتار مدیریت روان‌آب‌ها از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در استان در سال گذشته به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از طاق‌زار‌های ایجاد شده در اراضی اصفهان نیز در دستور کار استان قرار دارد، ادامه داد: اجرای ادامه طرح‌های نهال‌کاری و بذر‌کاری در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار‌های موجود در استان از اهمیت بسیاری برخوردار است و ضرورت و اهمیت این موضوع در مناطق دارای کانون‌های بحران به میزان بسیاری احساس می‌شود.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه در سال جاری نیز اجرای طرح جنگل‌های دست‌کاشت در استان ادامه دارد، تاکید کرد: در سال جاری اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‌های مقابله و مهار بیابان‌ها در استان اصفهان اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول