اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از حضور ورزشکاران اصفهانی در المپیک - 2

بانوان شمشیرباز اصفهانی تاریخ‌ساز شدند

خبرگزاری فارس: در تاریخ ورزش اصفهان حضور بانوان ورزشکار در المپیک به رشته شمشیربازی محدود شده و در بخش مردان نیز شمشیربازی اصفهان نماینده المپیکی داشته است.

بانوان شمشیرباز اصفهانی تاریخ‌ساز شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سی‌امین دوره مسابقات المپیک از دیروز به طور رسمی در لندن کلید خورد تا ورزشکارانی از پنج قاره مختلف با یکدیگر رقابت کنند.

پیرو گزارش‌های قبلی در مورد حضور ورزشکاران اصفهانی در رشته‌های مختلف و در ادوار گذشته المپیک، در این گزارش به حضور ورزشکاران اصفهانی در رشته‌های شمشیربازی و تکواندو می‌پردازیم.

آدمیت، نخستین شمشیرباز المپیکی اصفهان

نخستین شمشیربازان رسمی ایرانی در المپیک به سال 1972 باز می‌گردد که کاروان ورزشی ایران تنها دو نماینده در رشته شمشیربازی داشت.

پیروز آدمیت شمشیرباز اصفهانی که در اسلحه اپه فعالیت داشت، به همراه علی‌اصغر پاشاپور شمشیربازهای ایران بودند که در المپیک مونیخ که در آلمان‌غربی برگزار شد، حضور داشتند.

آدمیت تنها در اسلحه اپه به میدان رفت و در نهایت پنجاه و نهم شد و پاشاپور نیز که در اسلحه‌های اپه و فلوره به مصاف حریفانش رفت به ترتیب شصتم و چهل و هشتم شد.

نخستین حضور بانوان شمشیرباز در المپیک 

نخستین حضور بانوان شمشیرباز ایرانی در المپیک 1967 مونترال رقم خورد و در جمع تیم چهار نفره اعزامی ایران به این رقابت‌ها دو بانوی شمشیرباز اصفهانی حضور داشتند.

در این مسابقات که برای شمشیربازی ایران پربار بود، 13 سهمیه المپیک به دست آمده بود و 9 مرد و چهار زن تیم ملی شمشیربازی ایران را در المپیک مونیخ تشکیل می‌دادند که در سه اسلحه و به صورت انفرادی و تیمی برابر حریفانشان مبارزه می‌کردند.

تیم ملی شمشیربازی بانوان ایران در این دوره از المپیک تنها در اسلحه فلوره مبارزه کرد.

مریم آچاک و گیتی محبان دو شمشیرباز اصفهانی به همراه ژیلا الماسی و مهوش شفیعی نماینده‌های ایران در اسلحه فلوره بودند که تجربه رقابت در کنار بهترین‌های دنیا را پیدا کردند.

در این دوره از مسابقات کیومرث طلوعی نیز می‌توانست نماینده شمشیربازی اصفهان در المپیک باشد که به دلیل مصدومیت یک هفته پیش از اعزام تیم، ناچار به ترک اردوی تیم ملی شد.

نادریان تنها المپیکی تکواندو اصفهان

رشته تکواندو در المپیک قدمت زیادی ندارد، اما با این وجود در زمره مدال‌آورترین رشته‌های المپیکی ایران به شمار می‌آید.

حضور تنها نماینده اصفهان در رشته تکواندو المپیک به سال 2008 و المپیک پکن باز می‌گردد که رضا نادریان یکی از دو تکواندوکار ایرانی بود که روی شیاب چانگ رفت.

نادریان که با 18 سال سن جوان‌ترین شرکت کننده کاروان ورزشی ایران بود، با شگفتی توانست در بازی انتخابی از سد بهزاد خداداد گذشته و راهی المپیک شود، اما در این مسابقات کم تجربه ظاهر شده و در همان دورهای نخست با مسابقات وداع کرد.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول