اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان عنوان کرد

انتقال فعالیت‌های اداری از محوطه‌های عملیاتی منطقه ویژه رجایی

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انتقال فعالیت‌های اداری منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به خارج از محوطه‌های عملیاتی این منطقه خبر داد.

انتقال فعالیت‌های اداری از محوطه‌های عملیاتی منطقه ویژه رجایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عباس کمالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حجم امور در ابعاد اداری و عملیاتی در بندر شهید رجایی به دلیل صورت‌گیری بیش از 60 درصد عملیات تخلیه و بارگیری کشور در این بندر، بسیار بالاست، اظهار داشت: در راستای حرکت به سمت استانداردسازی فعالیت‌ها همواره مسئولان این بندر به فکر اندیشیدن تمهیدات بوده‌اند.

وی اضافه کرد: طی سال‌های اخیر بحث احداث مجتمع چند منظوره در منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی مطرح بوده است.

به گفته معاون مهندسی و عمران اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، عملیات احداث مجتمع اداری، رفاهی و خدماتی بندر شهید رجایی با اعتبار بیش از 150 میلیارد تومان در این راستا از اواخر سال 90 آغاز شد.

کمالی اضافه کرد: این طرح با زیربنای 120 هزار مترمربع توسط بخش خصوصی در حال احداث است و تاکنون 15 درصد پیشرفت داشته است.

معاون مهندسی و عمران اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: انتقال فعالیت‌های اداری به خارج از محدوده عملیاتی بندر، کاهش ترافیک بندر و افزایش ضریب ایمنی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

کمالی با بیان اینکه با ساخت این مجموعه، گمرک و دفاتر تمام شرکت‌هایی که هم‌اکنون در بندر شهید رجایی فعالیت می‌کنند به این مجتمع منتقل می‌شود، ادامه داد: در این مجتمع تمام فعالیت‌های اداری از جمله امور مربوط به تخلیه و بارگیری، صادرات و واردات، فعالیت‌های لجستیکی، بانکی و گمرکی انجام خواهد شد.

وی افزود: برخورداری از رستوران، هتل، بانک، دفاتر شرکت‌ها و مجتمع رفاهی از دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های این مجتمع است.

مجتمع بندری و منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی واقع در غرب شهر بندرعباس بزرگ‌ترین منطقه در نوع خود به شمار می‌رود که روزانه حجم بزرگی از امور در این منطقه پیرامون تخلیه، بارگیری و امور مرتبط با صادرات و واردات در کنار حمل و نقل در آن صورت می‌گیرد.

از آنجایی که بیش از 60 درصد عملیات تخلیه و بارگیری در حوزه تجارت خارجی کشور سهم این بندر است، همواره امور اداری و محل انجام این امور از مسائل مهم و پر دغدغه به شمار می‌رود.

از همین‌رو اندیشیدن تمهیداتی در راستای ایجاد یک مرکز متمرکز برای انجام کارهای مورد تاکید اربابان رجوع و فعالان حوزه بندری کشور در این مجتمع بوده است.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول