اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان قزوین اعلام کرد

آغاز ساخت مجتمع 30 هکتاری نیروی انتظامی در قزوین / کشف بیش از یک تن مواد مخدر در قزوین

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به آغاز ساخت مجتمع بزرگ 30 هکتاری نیروی انتظامی در این استان اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزار و 700 کیلوگرم مواد مخدر توسط نیروی انتظامی استان کشف شده است.

آغاز ساخت مجتمع 30 هکتاری نیروی انتظامی در قزوین / کشف بیش از یک تن مواد مخدر در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار مسعود جعفری‌نسب ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان قزوین که به همت معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار و پاسداشت یاد شهدای این عرصه اظهار کرد: دنیای امروز با وجود چشم‌های بیدار و خبرنگاران پرتلاش ولی باز هم شاهد ظلم و استبداد مستکبران و مردمان است.

وی افزود: اطلاع‌رسانی خبرنگاران در دنیای امروز کار را به جایی رسانده است که اگر مستکبری نیز بخواهد ظلمی را انجام دهد، به دنبال مبانی حقوقی برای توجیه کار خود می‌رود.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین عنوان کرد: پیشرفت‌های نوین در جامعه امروز سبب شده تا هیچ چیز از دید خبرنگاران پنهان نماند و خبرنگاران نیز با توجه به اینکه حقوق مردم را مدنظر قرار می‌دهند موجب افزایش حقوق مردم در جامعه می‌شوند.

وی با اشاره به این مهم که جایگاه قشر زحمتکش و پرتلاش خبرنگاران به خوبی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبیین شده، تأکید کرد: امروز پس از 33 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی جایگاه خبرنگاران به خوبی تبیین شده و پلیس نیز به جای پنهان کردن اخبار به دنبال اطلاع‌رسانی به موقع و درست از طریق همین خبرنگاران برای مردم است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با تأکید بر اهمیت جایگاه اطلاع‌رسانی تصریح کرد: خبرنگاری با تلخی‌ها و شیرینی‌های فراوانی همراه است که خبرنگاران نیز باید از تلخی‌های این کار عبرت گرفته و شیرینی‌های آن را نیز در یاد داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که کسانی که حقوق مردم و حاکمیت را مورد هجمه قرار می‌دهند باید پاسخگوی اعمال خود باشند، یادآور شد: امروز خبرنگاران از امنیت لازم برای انجام فعالیت‌های خود در جامعه از امنیت لازم برخوردار هستند و نیروی انتظامی برای پایداری این امنیت تلاش خود را می‌کند.

جعفری‌نسب خاطرنشان کرد: تلاش‌های صورت گرفته در این نظام و نیروی انتظامی اگر به موقع به مردم اطلاع‌رسانی نشود خاصیت خود را از دست می‌دهد و این خود یکی از اهمیت‌های کار خبرنگاری است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به طرح‌های عظیم و مردم‌پسند نیروی انتظامی برای برخورد با اراذل و اوباش در قزوین تأکید کرد: انعکاس عملکرد پلیس در برخورد با جرائم موجب اشاعه فرهنگ و ایجاد امنیت در جامعه می‌شود.

جعفری‌نسب ادامه داد: نباید در جامعه به دنبال دروغ‌پراکنی، نفاق و اشاعه بدعت‌ها بود زیرا این موارد همه مردم را مورد آسیب قرار می‌دهد.

جعفری‌نسب با بیان این مطلب که بسیاری از وعده‌های خود را در قزوین عملی کرده است، تصریح کرد: سه مؤلفه مهم برای ایجاد امنیت و آسایش در جامعه لازم است که پلیس نیز به آنها توجه دارد، اعتقاد ما نیز این است که مردم کشور ما مردم خوب و علاقمند به کشور و دین هستند و اگر پلیس بخواهد فعالیتی انجام دهد باید از همین پشتوانه   کند.

جعفری‌نسب با اشاره به تعامل نیروی انتظامی با مردم در همه حوزه‌ها به خصوص قشر خبرنگار عنوان کرد: مجموعه نیروی انتظامی به دنبال تعامل با همه حوزه‌ها و برطرف کردن مشکلات است ولی در مقابل دروغ‌پردازی‌ها باید ایستاد و جلوی آن را گرفت.

وی ارتباط با مردم را پشتوانه اجتماعی برای عملیات‌های سخت دانست.

جعفری‌نسب با اشاره به اینکه در دو سال گذشته نیروی انتظامی استان به عنوان پلیس نمونه کشوری معرفی شده است، یادآور شد: سرکوب اراذل و اوباش در محله‌هایی مانند هادی‌آباد، نواب، شوبین‌در، اقبالیه و شریفیه است عملیات‌های گسترده و مهمی است که در برخی از آنها بالغ بر یک‌هزار نیرو شرکت داشتند و نتیجه آن نیز سرکوب اراذل و اوباش و اعتماد مردم به نظام بوده است.

وی با اشاره به نقصان و عقب‌ماندگی‌های تأسیساتی پلیس در سال‌های گذشته تأکید کرد: امکانات پلیس در سال‌های گذشته ضعیف بود ولی امروز تمام مراکزی از پلیس که با مردم در ارتباط هستند از وضعیت مدرن و روز کشوری برخوردار شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اختصاص بودجه برای تجهیز خودرویی کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان یادآور شد: باید در تجهیز کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها شأنیت مردم حفظ شود و همین مدیریت کیفیت کار در نیروی انتظامی استان قزوین سبب شد تا این نیرو به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شود.

وی با تأکید بر رعایت حقوق شهروندی و توجه به آنها و همچنین فعالیت‌های عمرانی و تکریم ارباب رجوع در نیروی انتظامی استان قزوین تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا پلیس قزوین در 50 سال آینده نیاز به هیچ ساختمانی نداشته باشد.

جعفری‌نسب با اعلام خبر ساخت مجتمع بزرگ 30 هکتاری نیروی انتظامی در قزوین عنوان کرد: ایجاد یک ساختمان پلیس بسیار سخت‌تر از عملیات‌های سخت و پیچیده پلیسی است ولی در استان قزوین با حمایت‌های استاندار، نماینده ولی فقیه و برخی از نمایندگان مجلس این مهم امروز محقق شده و مجتمع نیروی انتظامی استان قزوین با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان در حال ساخت است.

وی در خاتمه با اشاره به آمار عملکرد نیروی انتظامی استان قزوین در سال گذشته تشریح کرد: در بخش دستگیری سرقت 13 درصد و در بخش دستگیری مجرمان دیگر با افزایش 16 درصدی روبه‌رو بوده‌ایم و رتبه دوم را در کشف وقوع کسب کرده‌ایم.

وی همچنین ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون یک‌هزار و 700 کیلوگرم مواد مخدر کشف و تصادفات داخل شهری 30 درصد، تصادفات برون شهری شش درصد، قتل 40 درصد، زورگیری و باج‌گیری 47 درصد در این استان کاهش و کشف کالای قاچاق نیز با رشد 94 درصدی روبه‌رو بوده است.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از مقام خبرنگار توسط سردار جعفری‌نسب فرمانده نیروی انتظامی استان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول