اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر آیینی افغانستان:

ارتقای کیفی شعر رضوی نیازمند اتاق فکر است

خبرگزاری فارس: شاعر آیینی افغانستان گفت: به منظور ارتقای کیفی آثار تولیدی در جشنواره‌های ادبی و شعر نیاز به تشکیل اتاق فکر و حضور کارشناسی است.

ارتقای کیفی شعر رضوی نیازمند اتاق فکر است
ابوطالب مظفری روز گذشته در حاشیه آیین اختتامیه ششمین کنگره سراسری شعر رضوی کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی نظام دینی را برقرار کرده لذا اقتضا می‌کند که سطح توجه به شعر آیینی دینی و مفاهیم معنوی ارتقا داشته باشد.
وی افزود: حضور هنرمندان، شاعران و انجام فعالیت‌های هنری در قالب‌های ولایی از مهم‌ترین آثار مثبت برگزاری جشنواره‌های رضوی به ویژه جشنواره شعر است. 
مظفری با اشاره به جنبه منفی برگزاری چنین جشنواره‌هایی گفت: جاذبه‌های جشنواره در کیفیت کار تأثیر دارد و موجب می‌شود تا شاعران دست به تولیدات انبوه مشابه بزنند که دلزدگی به دنبال دارد. 
وی فراهم شدن بستری مناسب برای ایجاد شعر آیینی را از دیگر فواید این کنگره‌ها و جشنواره‌ها عنوان و تصریح کرد: برای جلوگیری از کاهش کیفیت کار در آثار تولیدی در این نوع جشنواره‌ها، مدیران و مسئولان باید به صورت جدی به این امر بپردازند.   
مظفری خاطر‌نشان کرد: به منظور ارتقای کیفی آثار تولید شده در این نوع جشنواره‌ها نیاز به تشکیل اتاق فکر و حضور کارشناسی در این زمینه است.
این شاعر آیینی با اشاره به حضور خود در کنگره شعر رضوی استان کرمان در سال‌های قبل بیان داشت: کیفیت آثار ارائه شده به این کنگره رو به بهبود است.
مظفری بیان کرد: یکی از مشکلات جامعه امروز در ادبیات، بحران مخاطب است که با برنامه‌ریزی‌های خوب انجام شده، آثار در این جشنواره از کیفیت خوبی برخوردار بودند.  
وی افزود: یکی از کمبودهایی که اکنون احساس می‌شود، تاریخ‌نگاری است و بیشتر به مباحث کلی از زندگی ائمه‌ اطهار (ع) پرداخته شده است.
مظفری تصریح کرد: آنچه که امروز در تاریخ‌نگاری ائمه اطهار‌ (ع) وجود دارد، بیشتر مربوط به زندگی امام حسین (ع) و امام علی‌ (ع) است.
وی عنوان کرد: بر این اساس شاعران ولایی‌سرا با کمبود سوژه مواجه می‌شوند و به سمت نمادهایی مانند آهو، گنبد و کبوتر می‌روند. 
مظفری با تأکید بر به روز بودن اطلاعات شاعران بیان داشت: کار را باید به سمت تحقیقات تاریخی برد و شاعران بر اساس آن مو‌ضوعات تاریخی و ولایی شعر بگویند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول