اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر آیینی اهل‌سنت:

جشنواره شعر رضوی باید جهانی شود

خبرگزاری فارس: شاعر آیینی کرد زبان اهل‌سنت گفت: جشنواره شعر رضوی باید از دیدگاه شیعی بیرون آید و جهان شمول شود، همان‌گونه که اسلام برای جهانیان است.

جشنواره شعر رضوی باید جهانی شود
شاهرخ اورامی امروز در حاشیه برگزاری ششمین کنگره شعر رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: نخستین شعرم را با تاثیر از اشعار حافظ سرودم که در آن از می و باده و میخانه سخن گفته بودم.
وی افزود: زمانی که پدرم این شعر را شنید، گفت آیا شاعری این است که از اول راه به میخانه بروی، من پسرم را برای نماز و نه پیاله و باده تربیت کرده‌ام.
اورامی بیان داشت: زمانی که مردم کردستان را می‌دیدم که گروه گروه با اتوبوس برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد می‌رفتند، دو قطعه شعر را وصف ایشان سرودم.
نویسنده کتاب «شعاع مهر حسین (ع) در ادب کرد اهل سنت» تصریح کرد: در اوایل انقلاب اسلامی که زمزمه‌های وحدت از زبان امام راحل مانند شهد و شکر می‌تراوید، این امر من را به سوی شعر آیینی به زبان کردی و فارسی کشاند.
اورامی گفت: همچنین سروده‌هایی با مضمون عاشورا و حضرت زهرا (س) دارم.
وی از انتشار کتاب «از گل پرسیدم یا محمد (ص)» توسط انتشارات سوره مهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: در این کتاب تصنیف‌ها و سروده‌هایی در باره سال پیامبر اعظم (ص) در زمینه وحدت و اهل بیت پیامبر (ص) ذکر شده است.
عضو شورای شعر و موسیقی صدا و سیمای کردستان با بیان اینکه نخستین درس وحدت را سنایی و پس از وی سعدی به مردم داد، ابراز داشت: سعدی در بوستان و گلستان با پشتوانه قرآنی، عرفانی، آیینی و دینی کشور را متحد کرد.
اورامی با اشاره به اینکه شعرهای سعدی، حجت محمدی (ص) بود، بیان داشت: سعدی می‌گوید «سعدیا اگر عاشقی کنی و جوانی/ عشق محمد(ص) بس است و آل محمد (ص) ».
وی با بیان اینکه سعدی اشعاری در باره امام حسین (ع) و امام علی (ع) سروده است، گفت: این شاعر در سروده خود می‌گوید «خدایا به حق بنی‌فاطمه که بر قولم ایمان کنم خاتمه/ اگر دعوتم رد کنی ور قبول من و دست و دامان آل رسول».
اورامی تصریح کرد: سعدی با احترام و تکریم تمام اهل بیت (ع) و صحابه پیامبر اعظم (ص) درس وحدت را به ما می‌دهد.
وی اذعان داشت: شعر ولایی نشان‌دهنده تاثیر اسلام، پیامبر و آل محمد (ص)  و یاران وفادار ایشان است.
 نویسنده کتاب «تو را من دوست دارم چه کردی» با اشاره به اینکه کنگره شعر رضوی توانسته است، گام مهمی را در راستای تحقق دیدگاه‌های حضرت محمد (ص) و امامان (ع) بردارد، ابراز داشت: این کنگره باید از دیدگاه شیعی بیرون آید و جهان شمول شود، همان‌گونه که اسلام برای جهانیان است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول