اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حمایت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد

جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی شناسنامه‌دار شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نخستین جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی شناسنامه‌دار شد.

جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی شناسنامه‌دار شد
 قباد میمنت‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: شناسنامه این جشنواره به عنوان سندی ماندگار از سوی اداره امور فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تدوین و به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) ارسال شده است.
وی با اشاره به موضوع جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی، افزود: جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی به دلیل کثرت قوم کرد در گویش‌های مختلف در سطح جهان از جمله کشورهای حوزه اسکاندیناوی، ارمنستان، ترکیه، لبنان، عراق و سوریه با رویکردی بین‌المللی در داخل کشور است که با محوریت قرار دادن صفات هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت به شکل شعر مذهبی و آئینی و در قالب‌های مختلف شعری درآمده است.
میمنت آبادی به اهداف جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی اشاره کرد و بیان داشت: ترویج و اشاعه فرهنگ و ادبیات رضوی، عمل کردن به دغدغه‌های ادبی و فرهنگی مقام معظم رهبری در مقابله با تهاجم فرهنگی، معرفی و نشر افکار و رفتار رضوی، تقویت مبانی تعمق و تفکر رضوی در جامعه ایران اسلامی و فضاسازی جامعه با اصول و ارزش‌های اسلامی برگرفته از سیره ائمه و معصومین(ع) از جمله اهداف این جشنواره است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه تعامل شاعران و فعالان فرهنگی- ادبی به تولید آثار فاخر، تقویت استکبارستیزی و نشر دستاوردهای انقلاب اسلامی از طریق شعر، تقویت همبستگی و وحدت اسلامی، نشر بیداری اسلامی، تقویت و هم‌افزایی بصیرت فرهنگی، ایجاد نشاط اجتماعی و همگرایی ملی و بها دادن به جایگاه زبان و ادبیات کُردی به عنوان ثروت ملی را از اهداف دیگر این جشنواره عنوان کرد.
میمنت‌آبادی تصریح کرد: معرفی کردستان به عنوان یکی از قطب‌های موثر ادبیات رضوی کشور به دلیل تنوع خرده فرهنگ‌های آن، راه‌اندازی مجمع بزرگ شعرای کرد سراسر جهان برای شکل‌گیری مرکز نشر فرهنگ و ادبیات کردی رضوی و ارزیابی مستمر فعالیت شاعران کرد ساکن در سراسر جهان در لوای این رویداد از دیگر اهداف رفتاری این جشنواره بین‌المللی است.         
وی با اشاره به بخش‌های جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی، اضافه کرد: این جشنواره در چهار بخش ملی شعر کردی رضوی، بخش بین‌المللی شعر کردی رضوی، دل‌نوشته و قطعه ادبی و بخش همایش و نشست پژوهشی و تجلیل از مفاخر فرهنگ و ادبیات کردی رضوی برگزار می‌شود.
زمان برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی همزمان با گرامیداشت دهه کرامت و سالروز میلاد گهربار امام رضا(ع) است.
انتهای پیام/غ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول