اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی شاعران برتر؛

جشنواره شعر رضوی جیرفت برگزار شد

خبرگزاری فارس: شانزدهمین جشنواره شعر رضوی جیرفت با معرفی شاعران برتر در سالن اجتماعات شهید مداحی‌پور جیرفت برگزار شد.

جشنواره شعر رضوی جیرفت برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان شانزدهمین جشنواره شعر رضوی جیرفت با حضور امام جمعه و فرماندار این شهرستان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان و با معرفی شاعران برتر در سالن اجتماعات شهید مداحی‌پور جیرفت برگزار شد.
امام جمعه جیرفت در آیین برگزاری جشنواره شعر رضوی اظهار داشت: یکی از جلوه‌های ارتباط ما با اولیا الهی زیارت آنان به معنی برقراری ارتباط بین زائر و زیارت شونده خود است.
حجت‌الاسلام اصغر عسکری افزود: گفتار و کلام یکی از جلوه‌های برقراری ارتباط است که این ارتباط با جملات و کلمات زیبا برقرار می‌شود.
وی با بیان اینکه شعر یکی از جلوه‌های گفتاری در برقراری این ارتباط است، خاطر نشان کرد: هر چه روح و تفکر افراد زلال‌تر و دل آن‌ها صاف و شفاف‌تر باشد، معرفت نیز عمیق‌تر خواهد بود.
عسکری گفت: در شعر هر چه طبع انسان زلال‌تر و روح او لطیف‌تر باشد، بهتر می‌تواند، معنا و مفهوم خود را انعکاس دهد.
امام جمعه جیرفت تصریح کرد: هرگاه معرفتی کوششی با هنری جوششی آمیخته شود، شعری زیبا، معرفتی و ولایی خلق می‌شود که می‌تواند قرن‌ها ماندگار باشد.
وی بیان کرد: اشعار شاعرانی مانند «دعبل خزایی» از جمله این آثار ماندگار است.
در ادامه این آیین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به برگزاری جشنواره شعر رضوی در شهرستان‌های جنوبی استان گفت: در مجموع 232 اثر به دبیرخانه‌های شعر رضوی در شهرستان‌های جنوبی استان ارسال شد که در پایان 18 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب و به کنگره شعر رضوی ارسال شدند.
حجت‌الاسلام سید احمد حسینی اظهار داشت: امسال جشنواره شعر رضوی در شهرستان‌های منوجان، عنبرآباد، کهنوج، جیرفت و رودبار جنوب برگزار شد.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره سرود رضوی ویژه جنوب استان در دهه کرامت خاطرنشان کرد: برای حضور در این جشنواره 50 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری هشت اثر به بخش مسابقه راه یافتند.
حسینی افزود: جشنواره یادمان ولایت، نمایشگاه‌های بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال و نمایشگاه بزرگ کتاب استان از جمله برنامه‌های مدنظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در آبان‌ماه سال جاری است.
وی خاطرنشان کرد: برپایی جشنواره یادمان ولایت، سال جاری به بهانه سالروز تبعید رهبر معظم انقلاب به جیرفت در دوران ستمشاهی با مشارکت هفت استان کشور برگزار می‌شود.
به گزارش فارس، از حمیدرضا واحدی، علیرضا براهام و مهدی نظری به عنوان برگزیدگان شانزدهمین جشنواره شعر رضوی جیرفت تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام،/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول