اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 30 شاعر ولایی در کرمان؛

بخش رقابتی کنگره شعر رضوی آغاز شد

خبرگزاری فارس: دقایقی پیش بخش رقابتی کنگره سراسری شعر رضوی با حضور 30 شاعر ولایی در محل تالار عماد شهر کرمان آغاز شد.

بخش رقابتی کنگره شعر رضوی آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، از دقایقی پیش بخش رقابتی کنگره سراسری شعر رضوی با حضور 30 شاعر ولایی در محل تالار عماد شهر کرمان آغاز شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در حاشیه برگزاری بخش رقابتی کنگره سراسری شعر رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: آیین آغاز به کار رسمی ششمین کنگره سراسری شعر رضوی فردا یکشنبه ساعت 18 و 30 دقیقه در تالار عماد برگزار می‌شود.
وی افزود: ششمین کنگره سراسری شعر رضوی کرمان امروز شنبه نهم مهر ماه در تالار عماد کرمان با آغاز مراسم شعر خوانی بخش رقابتی کار خود را آغاز کرد.
سعیدی از حضور 30 شاعر برگزیده از سه مرحله داوری در این بخش خبر داد و ابراز داشت: این شاعران با حضور هیئت داوران و علاقمندان به شعر خوانی می‌پردازند.
وی تصریح کرد: آیین اختتامیه این کنگره با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی شامگاه دوشنبه در کرمان برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: 3 هزار و 141 اثر به دبیرخانه این جشنواره در کرمان ارسال شده است که در نخستین مرحله داوری 500 اثر به مرحله دوم داوری جشنواره راه یافتند و در این مرحله نیز 100 اثر به مرحله سوم راه پیدا کردند.
سعیدی با بیان اینکه در مرحله نهایی 30 اثر برای حضور در جشنواره انتخاب شدند، اذعان داشت: از این تعداد هشت اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب و معرفی می‌شود.
وی از «محمدعلی مجاهدی»، «هادی منوری»، «غلامرضا کافی»، «حمید شکارسری»، «رضا اسماعیلی» و «سیدعلی میرافضلی» به عنوان داوران مرحله نهایی و انتخاب برگزیدگان ششمین کنگره شعر رضوی نام برد.
سعیدی از حضور شاعران برجسته و ولایی کشور از جمله «محمدعلی مجاهدی» از قم، «هادی منوری» از خراسان رضوی، «غلامرضا کافی» از فارس و «حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی» از یزد، «علی انسانی» و «حمید شکارسری» و «رضا اسماعیلی» از تهران در ششمین کنگره شعر رضوی خبر داد.
وی ابراز داشت: طی سه روز برگزاری این کنگره نشست تخصصی و کارگاه شعر آیینی با موضوعاتی چون آسیب‌شناسی جشنواره‌های موضوعی و تاثیر آن بر روند شعر ولایی کشور و تجلیات تفکر شیعی در شعر امروز دنیای عرب برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول