اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز صورت می‌گیرد؛

برپایی آیین عصر شعر رضوی در کرمان

خبرگزاری فارس: ‌آیین "عصر شعر رضوی" عصر امروز در کرمان برگزار می‌شود.

برپایی آیین عصر شعر رضوی در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان‌، با حضور شاعران جوان و استعدادهای ادبی کرمان آیین "عصر شعر رضوی" شهرستان‌های استان کرمان‌ برگزار می‌شود.
این مراسم شعر‌خوانی از ساعت 15 و 30 دقیقه و در تالار عماد شهر کرمان آغاز به کار می‌کند.
در این محفل ادبی و رضوی، شاعران شهرستان‌های استان کرمان که در سال‌های قبل به عنوان برگزیدگان جشنواره‌های شهرستان‌های شعر رضوی انتخاب شده‌اند به قرائت اشعار خود می‌پردازند.
تعدادی از شاعران میهمان و پیشکسوتان شعر نیز در این مراسم حضور دارند.
بنابراین گزارش، وحید محمدی‌‌ معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در مراسم شعر‌خوانی بخش رقابتی ششمین کنگره سراسری شعر رضوی اظهار داشت: کنگره سراسری شعر رضوی یک هدف نیست، بلکه وسیله و بهانه‌ای است برای اینکه ترویج فرهنگ رضوی در جامعه است.
وی با اشاره به استقبال شاعران سراسر کشور از کنگره شعر کرمان گفت: آنچه در کنگره سال جاری قابل توجه است، میزان رشد آثار ارسالی و کیفیت قابل ملاحظه آن‌، حضور چهره‌های نام آشنا و پیشکسوتان شعر آیینی کشور است.
محمدی افزود: همچنین برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی با موضوع‌های متنوع و متناسب با کنگره از دیگر برنامه‌های ویژه کنگره ششم شعر رضوی کرمان است.  
وی گفت: جامعه هنری و مردم این استان از گذشته با فرهنگ رضوی خو گرفته‌اند و شعر را به عنوان مأمنی برای ابراز ارادت به آستان امام هشتم (ع) انتخاب کرده‌اند.
محمدی تصریح کرد: جریان شعر ولایی و به ویژه شعر رضوی در کرمان سابقه‌ای دیرینه دارد‌، عمری که از 9 سال برگزاری جشنواره امام رضا (ع) نیز بیشتر است.
وی خاطرنشان کرد: بعد از کرمان استان‌های دیگر‌ به تأسی از این حرکت‌، جریان شعر ولایی را با برگزاری جشنواره‌های متعدد دنبال کردند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول