اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردیبهشت 92 در قم انجام می‌شود

برپایی همایش ملی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از برگزاری همایش ملی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه اردیبهشت 92 در قم خبر داد.

برپایی همایش ملی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه

حجت‌الاسلام محمدناصر سقای‌بی‌ریا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به همایش ملی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه اظهار کرد: این همایش به همت معاونت پژوهش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و با همکاری مراکز علمی پژوهشی برگزار می‌شود.

وی به اهداف برگزاری همایش ملی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف اشاره کرد و گفت: آمارهای رسمی کشور بیانگر آن است که متأسفانه رشد جمعیت کشور کاهش پیدا کرده و در حال منفی ‌شدن است.

دبیر علمی همایش ملی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه خاطر نشان کرد: بی‌تردید تبعات منفی این پدیده در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار بوده و تحقق اهداف انقلاب اسلامی را با مشکل مواجه می‌کند. 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر رشد منفی جمعیت در کشور عنوان داشت: مقام معظم رهبری مدت‌هاست به این مسئله اشاره می‌کنند و به تازگی نیز درباره این مسئله هشدار داده و تأکید کردند که در سیاست تحدید نسل حتماً بایستى تجدید نظر شود.

سقای‌بی‌ریا با بیان اینکه تحقق این هدف نیاز به فرهنگ‌سازى دارد گفت: به همین دلیل مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با توجه به رسالت خطیر خود تصمیم گرفته با همکاری مراکز علمی و پژوهشی دیگر و برخی از وزارتخانه‌های مرتبط با این موضوع، سلسله همایش‌های علمی‌ را به منظور تبیین ابعاد اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی این موضوع برگزار کند.

وی خاطر نشان کرد: بررسی موضوع تغییرات جمعیت، دارای ابعاد مختلفی بوده که متأسفانه در سیاست جمعیتی کشور، در راستای کاهش شدید جمعیت مورد غفلت واقع شده است.

دبیر علمی همایش ملی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه ادامه داد: ابعاد فقهی و دینی مسئله، فلسفه جمعیت و مباحث ایدئولوژیک، ‌مشکلات اقتصادی ناشی از افزایش متوسط سن جامعه، جنبه‌های سیاسی و امنیتی، پیامدهای جمعیتی و جامعه‌شناختی و مسائل تربیتی و روانشناختی از مهم‌ترین ابعاد علمی رشد منفی جمعیت بوده که پرداختن به آنها ضروری است.

وی تاکید کرد: اگر تبیین علمی درباره جنبه‌های مختلف این موضوع صورت گیرد و مردم از آن آگاه شوند، پذیرش عمومی آن سهل‌تر خواهد بود، در نتیجه تحقق هدف ما که همان افزایش جمعیت است با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

سقای‌بی‌ریا با اشاره به محورهای این همایش گفت: فلسفه زندگی در اسلام و رابطه آن با جمعیت، جمعیت و فرهنگ عمومی، فرهنگ باروری و تربیت فرزند و آسیب‌شناسی تغییرات جمعیتی از جمله محورهای این همایش است.

وی مدیریت و سیاست‌گذاری تغییرات جمعیتی، نقش تغییر جمعیت در اقتصاد و نقش تغییر جمعیت در فرهنگ را از دیگر محورهای این همایش ذکر کرد.

دبیر علمی همایش ملی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه یادآور شد: محورهای تفصیلی این همایش در حال نهایی شدن است و به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از چگونگی برگزاری این همایش، می‌توانند با شماره تلفن 2909090ـ0251 تماس حاصل کنند همچنین پست الکترونیک Hamayesh@iki.ac.ir آماده دریافت مقالات، پیشنهادها و طرح‌های پژوهشی است.

همایش ملی تغییرات جمعیت و نقش آنها در تحولات مختلف جامعه اردیبهشت 92 در قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول