اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری هرمزگان خبر داد

کاهش 50 درصدی جمعیت زندانیان مالی و مهریه با اجرای آیین‌نامه جدید

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری هرمزگان از کاهش 50 درصدی آمار محکومان مالی و مهریه در پی آیین‌نامه جدید قضایی خبر داد.

کاهش 50 درصدی جمعیت زندانیان مالی و مهریه با اجرای آیین‌نامه جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی علیا عصر امروز طی نشستی در رابطه با قوانین جدید در دادگستری و حوزه قضا اظهار داشت: طبق این قوانین از این پس زندانیان مالی و مهریه که توانایی پرداخت بدهی را ندارند و این امر به دادگاه‌ها ثابت شود دیگر وارد زندان نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه ابلاغ و اجرای آیین‌نامه جدید محکومان مالی و مهریه، کاهش 50 درصدی آمار محکومان مالی و مهریه در زندان‌ها را در پی خواهد داشت، افزود: زندانیان دیه و جرائم غیر عمد بزه‌کار نیستند بلکه بدهکارانی هستند که حضور آنان در زندان موجب بروز خطراتی برای خود و خانواده‌هایشان می‌شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان یادآور شد: هم‌اکنون 101 زندانی دیه و جرائم غیر عمد با بدهی 56 میلیارد ریال در زندان‌های استان در حبس به سر می‌برند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رعایت دقیق بازداشت‌های موقت و دوری احکام دادگاه‌ها از سهل‌انگاری و سهل‌گیری گفت: با نظار‌ت‌های مستقیم بیشتر و همچنین دقت در صدور احکام بازداشت‌ها، افراد متناسب با نوع جرم محکوم و وارد زندان می‌شوند.

به گفته این مقام قضایی کاهش اطاله دادرسی، دقت در صدور و اجرای احکام، رضایت‌مندی و اعتماد بیشتر مردم به دستگاه قضا را سبب می‌شود.

علیا در ادامه افزود: طی سال‌های اخیر همواره بر تکمیل کادر اداری دادگستری استان هرمزگان تاکید کرده‌ایم و در حال حاضر شرایط به نحوی است که تنها 42 درصد کادر قضایی و 34 درصد کادر اداری دادگستری استان تکمیل است.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال تمام تلاشمان را برای رضایت‌مندی مردم در پیش گرفته‌ایم.

هرمزگان از جمله استا‌ن‌هایی است که در آن موارد تخلف مرتبط با مواد و جرم‌های پیرامونی در آن به دلیل موقعیت جغرافیایی، زیاد به وقوع می‌پیوندند.

از همین رو و در پی نظارت‌های پلیس همواره بیشترین رقم و آمار زندانیان و محکومان مربوط به قاچاق مواد مخدر و مسائل متاثر از آن است.

زندان‌های بندرعباس و میناب از جمله بزرگ‌ترین زندان‌های هرمزگان به شمار می‌روند.

این استان بیش از 1.5 میلیون نفر جمعیت و 13 شهرستان دارد.

کیش امن‌ترین شهر و بندرعباس و میناب در صدر جدول وقوع جرم در این استان قرار دارند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول