اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی:

معلولان 1.7 درصد جمعیت خراسان‌شمالی را تشکیل می‌دهند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: 14 هزار و 500 نفر در حوزه توان‌بخشی بهزیستی استان قرار دارند که 7/1 درصد جمعیت خراسان‌شمالی را معلولان تشکیل می‌دهند.

معلولان 1.7 درصد جمعیت خراسان‌شمالی را تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان‌شمالی، محمدرضا کاظم‌زاده در دیدار با امام جمعه بجنورد ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های بهزیستی استان گفت: 14 مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست در استان وجود دارد که حدود 300 نفر در این مرکز نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی اظهار کرد: در این مرکز کودکانی از بدو تولد نگهداری می‌شوند که بعد از هفت سالگی به دیگر مراکز نگهداری انتقال داده می‌شوند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 35 کودک زیر دو سال، به خانواده‌هایی که دارای فرزند نیستند، واگذار شده است.

کاظم‌زاده همچنین با اشاره به اینکه بهزیستی استان 3 هزار زن سرپرست خانوار را زیرپوشش خود قرار داده است، گفت: در سال گذشته 750 نفر از مددجویانی که شرایط بیمه تامین اجتماعی را داشته، زیرپوشش قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه 14 مرکز نگهداری از معلولان و سالمندان در استان وجود دارد، بیان کرد: 14 هزار و 500 نفر در حوزه توان‌بخشی بهزیستی قرار دارند که 7/1 درصد جمعیت خراسان‌شمالی را معلولان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌‌شمالی اظهار کرد: 9 هزار و 100 نفر از معلولان استان زیرپوشش بیمه مکمل قرار دارند که می‌توانند تا سقف 3 میلیون و 500 هزار تومان از آن استفاده کنند.

وی به اجرای طرح مبتنی بر جامعه اشاره کرد و افزود: در این طرح دو هدف پیگیری می‌شود که کسانی که به‌عنوان یک تحصیل‌گر محلی تحت آموزش قرار می‌گیرند و در محلات حضور پیدا می‌کنند و معلولانی که به نوعی مراجعه نکردند را شناسایی و خدماتی به آنان ارائه می‌دهند.

کاظم‌زاده تصریح کرد: در سال گذشته 7 میلیارد ریال در بحث توانمندسازی هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی یادآور شد: در هفته بهزیستی سال جاری 267 مسکن افتتاح شد که 717 مسکن نیز در دست اقدام است.

وی به طرح ضیافت مهر در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: تاکنون 35 مدیر ارشد استان از منازل مددجویان بهزیستی بازدید و از نزدیک با مشکلات آنان آشنا و کمک‌های نقدی و غیرنقدی به آنان داده شده است.

کاظم‌زاده تصریح کرد: هدف ما از این طرح دیدار چهره به چهره مدیران با مددجویان و آشنایی آنان با فعالیت‌های بهزیستی بوده است تا مددجویان احساس کنند مسئولان آنان را فراموش نکرده‌اند.

در پایان این دیدار، امام جمعه بجنورد خواستار همکاری بهزیستی در راه‌اندازی آدینه مهد در مصلی نماز جمعه بجنورد شد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: بهزیستی خراسان‌شمالی کار بسیار حساسی را دارد که یک خدمت مقدس و یک کار ستودنی است.

وی افزود: ارائه این خدمات هم وزن ایمان به خداست و چه خدمتی بالاتر از اینکه به کسانی که توانایی انجام کار را ندارند، کمک شود.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: شاید کسانی که در این مجموعه هستند و نقص عضو دارند و نمی‌توانند تظاهر کنند اما، آنان عاطفه زیادی دارند که بعد عاطفی در مجموعه بهزیستی پررنگ‌تر است.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول