اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظرف چهار سال اخیر

رشد جمعیت در استان مرکزی کمتر از یک درصد است

خبرگزاری فارس: مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی از ثبت 40 ازدواج زیر 15 سال ظرف چهار سال اخیر در استان خبر داد.

رشد جمعیت در استان مرکزی کمتر از یک درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مهدی چقایی در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه ثبت ‌احوال اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود ظرف چهار سال اخیر 40 ازدواج زیر 15 سال در استان به ثبت رسیده است که خوشبختانه در سه ماهه گذشته هیچ ازدواجی در این رده سنی به ثبت نرسیده است.

وی تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری 40 هزار و 73 مورد واقعه ازدواج و 751 مورد واقعه طلاق در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق استان به ثبت رسیده است.

به گفته مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی میزان ولادت و وفات‌های به ثبت رسیده نیز در این مدت به ترتیب 5 هزار و 174 مورد و یک هزار و 957 مورد بوده است.

وی با اشاره به سرشماری سال گذشته بیان داشت: بر اساس سرشماری سال گذشته سرعت رشد جمعیت در کشور و به تبع آن در استان بسیار پایین است به طوری که می‌توان گفت رشد جمعیت در استان 91 صدم درصد است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی افزود: در حال حاضر جمعیت استان یک میلیون و 413 هزار و 959 نفر است که بر اساس برآوردهای انجام شده جمعیت استان در سال 1400 حدود یک میلیون و 543 هزار و 324 نفر خواهد بود که رشدی بسیار کاهنده دارد.

چقایی بالا رفتن سن ازدواج، کاهش بعد خانوار، معیشت، ادامه تحصیل، سخت‌گیری در ازدواج و شرایط نامناسب اقتصادی را از عمده دلایل کاهش رشد جمعیت در استان عنوان کرد.

مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی در ادامه پیرامون فراوانی نام در سه ماهه نخست سال جاری در استان بیان داشت: در این مدت در بین دختران فاطمه، زهرا و نازنین‌زهرا و در بین پسران امیرعلی، امیرحسین و محمدطاها بیشترین فراوانی را داشته‌اند.

در این مراسم از خبرنگاران فعال حوزه ثبت ‌احوال به مناسبت روز خبرنگار تجلیل شد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول