اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان‌ در مجلس:

جنوب کرمان در زمینه صنایع تبدیلی فقیر است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های کهنوج، فاریاب، منوجان، قلعه‌گنج و رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: جنوب کرمان در زمینه فعالیت صنایع تبدیلی فقیر است.

جنوب کرمان در زمینه صنایع تبدیلی فقیر است

حجت‌الاسلام محمدرضا امیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کهنوج با بیان اینکه دولت در زمینه صنایع تبدیلی مانند خرما و ...  سرمایه‌گذاری نمی‌کند، اظهار داشت: براساس اصل 44 قانون اساسی باید این امر به بخش خصوصی واگذار شود.

وی افزود: این مهم را مقام معظم رهبری نیز ابلاغ کردند که هم دولت و هم مجلس موظف هستند، این سیاست‌ها را دنبال کنند تا در عمل جراحی شود.

 

* جنوب کرمان در زمینه تبدیلی ضعیف است

امیری منطقه جنوب کرمان را در فعالیت‌های صنایع تبدیلی فقیر ذکر و تصریح کرد:  این امر یک واقعیت است که ما باید آن را بپذیریم.

وی ابراز داشت: از آنجا که سرمایه‌گذار نیز در پی یک کار باصرفه اقتصادی است، باید دولت به بخش خصوصی تسهیلات ویژه ارائه دهد.

امیری عنوان کرد: در همین راستا دولت به سرمایه‌گذارانی که در مناطق محروم سرمایه‌گذاری کنند این امتیاز را داده است که تنها 15 درصد سهم آورده داشته باشند در حالی که در مناطقی مانند شیراز و اصفهان این رقم بالای 30 درصد است.

* دولت به کارهای دارای توجیه اقتصادی تسهیلات می‌دهد

نماینده مردم شهرستان‌های کهنوج، فاریاب، منوجان، قلعه‌گنج و رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مسائل اقتصادی باید توجیه اقتصادی وجود داشته باشد، گفت: دولت و بانک‌ها در صورتی تسهیلات ارائه می‌دهند که یک کار توجیه اقتصادی داشته باشد.

امیری در مورد شهرک‌های صنعتی جنوب کرمان بیان داشت: شهرک صنعتی کهنوج اشباع شده است و زیرساخت‌های شهرک صنعتی منوجان، نواحی صنعتی رودبار و قلعه‌گنج به صورت 100 درصد آماده است.

وی اذعان داشت: هر کس از اشخاص حقیقی یا حقوقی در بخش خصوصی که قصد سرمایه‌گذاری داشته باشند، می‌توانند در این شهرک‌ها اقدام کنند.

* هیچ سرمایه‌گذاری به منطقه اقتصادی جازموریان نیامده است

امیری خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات فراوان منطقه اقتصادی جازموزیان به تصویب رسید، اما تاکنون سرمایه‌گذاری حاضر به هزینه در این منطقه نشده است.

وی اظهار داشت: وظیفه دولت آماده‌سازی این زیرساخت‌ها بود که انجام شده است و بقیه کار به سرمایه‌گذار برمی‌گردد.

* مسئولان سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را جذب کنند

امیری تصریح کرد: در این زمینه باید مسئولان و افراد منطقه تلاش کنند تا سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را جذب کنند.

وی افزود: در سال‌های گذشته کشاورزان در بحث صنایع تبدیلی گوجه فرنگی با مشکلاتی مواجه بودند، اما امروز در شهرستان کهنوج چهار کارخانه احداث شده است که این منطقه را پوشش می‌دهد.

امیری با بیان اینکه بر همین اساس سال گذشته هیچ مشکلی در بخش گوجه فرنگی نداشتیم، عنوان کرد: باید همین کارها نیز در بخش‌ محصولات دیگر مانند پیاز انجام شود.

* به مسائل فرهنگی کشور توجه نمی‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های کهنوج، فاریاب، منوجان، قلعه‌گنج و رودبار در مجلس شورای اسلامی در زمینه مباحث فرهنگی گفت: انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی بود و دولت‌هایی که روی کار آمدند با شعارهای خاصی وارد شدند که بحث فرهنگی در آن نادیده گرفته شد.

امیری هشت سال جنگ تحمیلی و دوران سازندگی را از جمله این موانع ذکر و خاطرنشان کرد: با ابراز تأسف از آنجا که مباحث فرهنگی جزو مباحث اصلی این کشور بود، آن‌گونه که انتظار می‌رفت به آن پرداخته نشد.

وی ابراز داشت: اعتراف می‌کنیم، اگر به مباحث فرهنگی به‌گونه‌ای که امام راحل فرمودند و اهداف انقلاب اسلامی تعیین کرده است، عمل می‌شد، امروز وضعیت بسیار خوب و قابل قبولی در حوزه فرهنگی داشتیم.

* هجمه‌های دشمن بیشتر در حوزه فرهنگی است

امیری بیان داشت: در حال حاضر هجمه‌ای که دشمن به ما وارد می‌کند، بیشتر در حوزه فرهنگی است.

وی اذعان داشت: بنابراین هرچه سنگرهای ما در حوزه فرهنگی قوی‌تر باشد، هم ضمانت بقای ما بیشتر است و هم قدرت مقاومت بیشتری در مقابله با توطئه‌های دشمنان پیدا می‌کنیم.

 انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول