اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه تبریز خبر داد

افزایش 78 درصدی انتشار مقالات اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز در ISI

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز از رشد 78 درصدی انتشار مقالات اعضای هیئت علمی این دانشگاه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در چهار ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل خبر داد.

افزایش 78 درصدی انتشار مقالات اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز در ISI

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سیدمحمدتقی علوی با بیان اینکه طی چهار ماهه نخست امسال 125 مقاله از اعضای هیئت علمی این دانشگاه در پایگاه (ISC) منتشر شده است، گفت: در این مدت همچنین میزان انتشار مقالات اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز در مجلات ISI نیز با رشد 10 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به 146 عنوان مقاله رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد کل مقالات منتشره اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته با 21 درصد رشد به 362 عنوان رسیده است، گفت: در این مدت همچنین از سوی اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز 67 مقاله در مجلات غیرISI نمایه‌دار و 24 مقاله در مجلات علمی پژوهشی منتشر شده است.

علوی با بیان اینکه در بین دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های دانشگاه تبریز در این مدت نیز از نظر تعداد مقالات چاپ شده در مجلات ISI بیشترین تعداد به دانشکده‌های شیمی، کشاورزی، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر به ترتیب با 32، 22 و 21 مقاله اختصاص داشته است، گفت: این میزان با در نظر گرفتن نسبت تعداد اعضای هیئت به ترتیب به دانشکده‌های کشاورزی، مرکز تحقیقات علوم پایه، پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره‌شناسی و دانشکده شیمی تعلق داشته است.

علوی با بیان اینکه از نظر تعداد کل مقالات منتشره در بین دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های دانشگاه تبریز در این مدت به ترتیب به دانشکده‌های کشاورزی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و شیمی به ترتیب با 92، 52 و 36 مقاله اختصاص داشته است، یادآور شد: این میزان با ملحوظ داشتن نسبت تعداد اعضای هیئت علمی به ترتیب به دانشکده‌های علوم انسانی، فیزیک، ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی و علوم طبیعی اختصاص داشته است.

وی با بیان اینکه طی تیرماه امسال‌ نیز 107 مقاله از اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز در مجلات علمی معتبر داخلی و خارجی منتشر شده است، گفت: این تعداد شامل 44 مقاله در مجلات ISI، 27 مقاله در مجلات غیرISI نمایه‌دار، 35 مقاله در پایگاه ISC، یک مقاله در مجلات علمی پژوهشی بوده است.

علوی در پایان با تاکید بر اینکه سیاست راهبردی دانشگاه تبریز در زمینه فعالیت‌های پژوهشی توجه به ارتباط بیشتر دانشگاه با جامعه و صنعت است، گفت: تبدیل ایده به ثروت و تجاری‌سازی فعالیت‌های پژوهشی در راستای رفع معضلات جامعه در سالی که به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده در اولویت فعالیت‌های دانشگاه تبریز است.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول