اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ‌پناهیان:

مظلومیت مردم بحرین مضاعف است/شهدا موجب سرافرازی آبروی اسلام شدند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: طبق کلام مقام معظم رهبری مظلومیت بحرینی‌ها مضاعف است و خانواده‌های بحرینی حدود یک سال و چند ماه است که از ترس هجوم ماموران مزدور آل خلیفه به منزل خواب ندارند.

مظلومیت مردم بحرین مضاعف است/شهدا موجب سرافرازی آبروی اسلام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام احمد پناهیان در یادواره 14شهید گمنام و منطقه خضرنبی(ع) ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی(ع) اظهار کرد: قصه شهادت حضرت علی(ع) به شهادت تمام شهدای اسلام متصل است.

وی با اشاره به تشییع 14 شهید گمنام منطقه خضرنبی(ع) در سال‌های گذشته تصریح کرد: در آن روز که مصادف با سالروز شهادت حضرت علی(ع) بود مردم در حالی که روزه بودند، یکی از بی‌نظیرترین مراسم‌های تشییع‌ پیکر شهدا را رقم زدند.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه خداوند متعال دل‌های مؤمنان را بدون دلیل با اولیاء خود متصل نمی‌کند خاطر نشان کرد: مردم کوفه در زمان خلافت حضرت علی(ع) به ایشان پشت کرده و جای ارزش را با غیر از آن جا به جا کردند. 

پناهیان ادامه داد: مردم کوفه کاری کردند حضرت علی(ع) وادار به گریه شد و گفت برادرهای باوفایی که در مسیر حق همچون عمار حضور داشتند، کجا هستند.

وی با تاکید بر اینکه بعد از رحلت پیامبراکرم(ص) بسیاری افراد تغییر کردند اظهار کرد: امام حسین(ع) خطاب به لشکریان خود گفت کسی را می‌خواهم که بذل خون کند و در ازای خون خود هیچ پاداشی نخواهد.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: 15 هزار نفر از حجاج مکه ابتدا به ندای امام حسین(ع) لبیک گفته و حج خود را به صورت نیمه تمام رها کردند و همراه سیدالشهدا(ع) شدند اما در روز عاشورا فقط 72 نفر بر بیعت خود باقی ماندند.

پناهیان با تاکید بر اینکه شهدا زنده هستند و در جریان حاکمیت اسلام و آخرالزمان نقش اول را ایفا می‌کنند، خاطر نشان کرد: شهدا در راه خدا بذل خون کردند و در قبال آن هیچ تشییع و مزاری هم نخواستند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از بیداری اسلامی به عنوان نخستین، مهم‌ترین و اساسی‌ترین موضع جهان اسلام یاد کرده است، تصریح کرد: مبارزه با حاکمان وابسته به آمریکا و غربی شکنجه، تعدی به ناموس شیعه و شهادت را در پی دارد.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه در شب‌های قدر فقط آرزوهای دنیوی را طلب نکنیم خاطر نشان کرد: شب قدر، شبی است که مقدرات همه هستی تا قیامت تعیین می‌شود و تا قیامت مدیریت عالم در شب قدر بر عهده ولایت علی(ع) است.

پناهیان با اشاره به اینکه برای پیروزی شیعیان بحرین در این شب‌های عزیز بسیار دعا کنیم، تصریح کرد: طبق کلام مقام معظم رهبری مظلومیت بحرینی‌ها مضاعف است و جامعه جهانی به این مردم مظلوم بی‌اعتنایی می‌کند و خانواده‌های بحرینی حدود یک سال و چندماه است که از ترس هجوم ماموران مزدور آل خلیفه به منزل خواب ندارند.

وی با بیان اینکه مردم مظلوم بحرین زیرفشار مزدوران آل خلیفه هستند، خاطرنشان کرد: شکنجه‌گر درجه یک کشور آمریکا همزمان با آغاز انقلاب بحرین در این کشور حضور پیدا کرده است و مظلومان و بی‌گناهان این کشور را مورد شکنجه قرار می‌دهد.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه ننگ بر دلی است که با دل امام زمان(عج) ارتباط ندارد، اظهار کرد: شهدا زنده هستند و آن‌ها ما را فراموش نکرده‌اند و حضور دارند گر چه چشمان ما ایشان را نمی‌بیند.

پناهیان با انتقاد از نامناسب بودن فضای اطراف مقبره شهدای گمنام منطقه خضر نبی(ع) گفت: برای شهدای گمنام باید حرم احداث شود.

وی با اشاره به اینکه داغ خانواده‌های شهدا فقط با رسیدن پرچم انقلاب اسلامی به دست امام زمان(عج) تسلی می‌یابد، اظهار کرد: انقلاب‌های منطقه و بیداری اسلامی از ثمرات خون شهیدان است.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: هنوز عده‌ای از افراد ثمرات و عمق بیداری اسلامی در منطقه را درک نکرده‌اند.

پناهیان با تاکید بر اینکه شهدا موجب سرافرازی آبروی اسلام شدند، خاطرنشان کرد: شهدا عاشق خدا بودند و به همین دلیل در برابر دیگران تواضع پیشه می‌کردند و ایمان آن‌ها موجب پیروزی در شلمچه و طلائیه شد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول