اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد

آموزش تخصصی 1700 راننده حرفه‌ای در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از آموزش تخصصی یک‌هزار و 740 راننده حرفه‌ای 281 شرکت حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد.

آموزش تخصصی 1700 راننده حرفه‌ای در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان‌الله علیپور ظهر امروز در جمع اعضای کمیته آموزش اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان اظهار کرد: حدود 30 هزار نفر در صنعت حمل و نقل جاده‌ای گیلان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 281 شرکت حمل و نقل عمومی جاده‌ای کالا و مسافر در گیلان فعال است، خاطرنشان کرد: از این تعداد، 160 شرکت و موسسه در حوزه کالا و 121 شرکت و موسسه در حوزه مسافری گیلان فعال هستند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به اشتغالزایی صنعت حمل و نقل جاده‌ای گیلان، گفت: سرمایه و نیروی کار از مهم‌ترین عوامل رسیدن به رشد و توسعه پایدار در بخش حمل و نقل محسوب می‌شوند که باید بستر لازم برای فعالیت افراد در این بخش فراهم شود.

وی با تصریح بر اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزار و 740 راننده حرفه‌ای گیلان آموزش دیده‌اند، خاطرنشان کرد: توجه به آموزش رانندگان به دلیل تاثیر مستقیمی که بر نحوه رانندگی در شرایط مختلف، رعایت حقوق مردم، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی حمل و نقل کالا و مسافر می‌گذارد از موثرترین عوامل در حمل و نقل جاده‌ای است.

علیپور، نقش آموزش رانندگان را در افزایش کارایی آنها و بهبود سیستم حمل و نقل جاده‌ای تاثیرگذار نامید و تصریح کرد: ارتقای آگاهی عمومی و توان تخصصی و مهارت‌های شاغلان بخش حمل و نقل و جاده‌ای از مهم‌ترین اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی در گیلان است.

وی اضافه کرد: در این دوره‌های آموزشی، اطلاعاتی در زمینه حقوق و مسئولیت‌های فعالان این عرصه و روش‌های ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای ارائه شده است.

این مسئول آموزش رانندگان را یکی از موثرترین راهکارهای کاهش تصادفات رانندگی دانست و یادآور شد: ارتقای سطح آگاهی و مهارت تخصصی رانندگان از جمله نتایج مهم طرح آموزش حرفه‌ای رانندگان و متصدیان حمل و نقل جاده‌ای است.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل یکی از شاخص‌های مهم در اقتصاد کشور است، تصریح کرد: آموزش رانندگان به عنوان رکن اصلی در چرخه حمل و نقل از اهداف مهم است که باید توجه بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

علیپور، با بیان اینکه رانندگان یکی از اهرم‌های اصلی چرخه حمل و نقل جاده‌ای، نقش به‌سزایی در روند حرکتی این بخش دارند، متذکر شد: راننده حمل و نقل بار و مسافر بین شهری طبق تعریفی که در دستورالعمل اجرایی قانون و آیین‌نامه تامین اجتماعی رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری آمده، دارندگان گواهینامه رانندگی معتبر و مناسب با وسیله ‌نقلیه عمومی بین‌شهری دارای مجوز فعالیت رانندگی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صادر باشد.

وی با اشاره به سرفصل‌های آموزشی رانندگان خاطرنشان کرد: سرفصل‌های مهم و اساسی آموزش تخصصی رانندگان حمل و نقل کالا و مسافر شامل دوره‌های ابعاد و اوزان بارهای عادی و ترافیکی، اخلاق حرفه‌ای، مهار ایمن بار، سلامت شغلی ویژه رانندگان، قوانین و مقررات، مهارت‌های زندگی، نماز و احکام اسلام و امداد و نجات جاده‌ای است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول