اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور استان اردبیل:

تخلفات رانندگان درون‌شهری ثبت و به درب منازل آنها ارسال می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: تمام تخلفات رانندگان درون‌شهری در اردبیل با دوربین‌های کنترلی ثبت و ضبط شده و به درب منازل آنها ارسال می‌شود.

تخلفات رانندگان درون‌شهری ثبت و به درب منازل آنها ارسال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی مریخی عصر امروز در جلسه شورای ترافیک شهر اردبیل اظهار داشت: پلیس در همه جا و در همه احوال دنبال رانندگان متخلف است که در این زمینه دوربین‌های کنترل سرعت در خیابان‌های اردبیل از 25 فروردین‌ماه امسال راه‌اندازی شده و در نبود پلیس به ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی می‌پردازد.

وی تصریح کرد: آنهایی که در نبود پلیس قوانین را زیر پا می‌گذارند یقین داشته باشند که دوربین‌های همیشه بیدار پلیس شبانه‌روزی تخلف آنها را ثبت می‌کنند و اگر عیبی نیز در ارسال برگ جریمه به درب منزل آنها به وجود آمده است باید خودشان به پلیس +10 مراجعه کنند و برگه جریمه خود را دریافت کنند.

مریخی با اعلام این‌که در 11 نقطه پرترافیک شهر اردبیل این دوربین‌ها تمام تخلفات و موارد خلاف راهنمایی و رانندگی را به جد رصد می‌کنند، خاطرنشان کرد: تعدادی از رانندگان تصور می‌کنند دوربین‌های تعبیه شده فاقد اعتبار و امکانات ثبت و ضبط تخلفات است در حالی که خیال مردم را راحت می‌کنیم و به صراحت اعلام می‌کنیم که کلیه تخلفات رانندگی سطح شهر که در محدوده این دوربین‌ها انجام می‌شود، قابل تصویربرداری بوده و جریمه و عین تخلف رخ داده به درب منزل آنها ارسال می‌شود.

این مسئول به پایان مرحله اول طرح تابستانی پلیس راهور استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: از روز شنبه با آغاز فصل اتمام مسافرت‌ها و ماه مبارک رمضان پلیس مرحله دوم طرح تابستانی خود را از اول شهریورماه با یک نفس گرم و توانمند آغاز می‌کند که امیدواریم به سرعت بتوانیم با حفظ آمادگی در ماه پرحجم سفرها که آخرین ماه تابستان می‌باشد، بتوانیم طرح خود را اجرایی کنیم.

وی برقراری نظم و تردد راحت را از جمله اهداف نصب دوربین‌های کنترل ترافیک برشمرد و از شهروندان خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی همیار پلیس باشند.

به گزارش فارس، رئیس پلیس راهور استان اردبیل همچنین از اصلاح 14 نقطه حادثه‌خیز در داخل شهر اردبیل خبر داد و بیان کرد: اصلاح برخی از دوربرگردان‌ها، میادین و یک طرفه کردن خیابان‌ها از جمله طرح اصلاحی است اما همچنان نیاز داریم برخی از محورها نظیر کمربندی اردبیل به دلیل ناامنی و وقوع تصادفات بازبینی شود.

مریخی با بیان این‌که در دو ماه اول امسال 154 فقره تصادفات درون‌شهری رخ داده است، گفت:‌ در مقایسه با سال گذشته این میزان 42 درصد کاهش یافته که بیشترین تصادفات مربوط به موتورسواران، عابران پیاده و رانندگان سواری به دلیل بی‌توجهی به جلو و رعایت نکردن سرعت مطمئنه بوده است.

به گزارش فارس، بر اثر واژگونی یک دستگاه تریلی حامل روغن صنعتی در مسیر اردبیل – سرچم راننده 35 ساله این خودرو در دم جان باخت به طوری که این حادثه در سه کیلومتری پلیس راه رخ داده و نیروهای امدادی پس از سه ساعت تلاش با دستگاه برش توانستند پیکر بی‌جان او را از داخل آهن پاره‌ها نجات دهند اما بعد از بیرون آوردن راننده خودرو جان خود را از دست داد.

علت این تصادف ناتوانی راننده در کنترل وسایط نقلیه و سرعت غیرمطمئنه اعلام شده است.

در حادثه رانندگی دیگری که در مشگین‌شهر رخ داد پنج کشته و مجروح حاصل بی‌احتیاطی راننده سواری پاترول به دلیل منحرف شدن از جاده و واژگونی خودرو بوده است.

در این حادثه که در جاده مشگین‌شهر – اردبیل رخ داد یک دستگاه سواری پاترول از مسیر منحرف و واژگون شد و دو نفر از جمله یک کودک در دم جان باخت و سه نفر نیز با تلاش امدادگران هلال‌احمر و فوریت‌های پزشکی به مرکز درمانی منتقل شدند.

کارشناسان پلیس راه مشگین‌شهر با بیان این‌که احتمال دارد این خودرو پس از برخورد با کمباین کشاورزی که از محل حادثه فرار کرده است، برخورد و واژگون شده باشد از اعمال محدودیت جدید برای جلوگیری از تردد ماشین‌آلات کشاورزی در محور مواصلاتی استان خبر داد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول