اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران خبر داد

توقف صدور مجوز مراکز آموزش عالی غیردولتی در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: ‌با دستور استاندار مازندران، صدور مجوز به دانشگاه‌های غیردولتی متوقف شده است.

توقف صدور مجوز مراکز آموزش عالی غیردولتی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هادی ابراهیمی صبح امروز در کارگروه فرهنگی اجتماعی در رابطه با پروژه آسیب‌شناسی اخلاق دانشجویی، عوامل مؤثر و راهکارهای ارتقا، اظهار داشت: ‌در این پروژه باید وضعیت سنجی از مراکز آموزش علمی در دو حوزه کیفی و کمی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها، گردهمایی  بزرگی با روسای دانشگاه‌های مازندران برگزار می‌کنیم، متذکر شد:‌ نیازمند مطالعات میدانی در حوزه اخلاق دانشجویی هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه به اندازه کافی مطالعات کتابخانه‌ای و توصیفی از وضعیت دانشگاه‌ها وجود دارد، تصریح کرد:‌ این پروژه باید با عنوان مصادیق به بررسی مسائل بپردازد.

ابراهیمی با بیان اینکه این تحقیقات باید با شاخصه بومی انجام شود، گفت:‌ در این پروژه بحث پیوند بین دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی با دانشگاه‌های استان را هم پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد:‌ می‌خواهیم بدانیم نحوه ورود دستگاه‌ها به دانشگاه‌ها و به تبع آن میزان تاثیرگذاری دانشگاه‌ها به عنوان مراکز تمدن‌ساز در دستگاه‌ها به چه صورت است.

معاون سیاسی استاندار مازندران خاطرنشان کرد:‌ مراکز غیرانتفاعی از دغدغه‌های جدی در استان است و مجوزهای بی‌اندازه‌ای در این زمینه صادر شده که فقط به مدرک‌گرایی منجر شده است.

وی با بیان اینکه این مراکز مسائلی را پیش آورده‌اند که به شورای تامین کشیده شده است، اظهار داشت: ‌با دستور استاندار مازندران، صدور مجوز به دانشگاه‌های غیردولتی متوقف شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در اجرای این پروژه حوزه اخلاق دانشجویی از مباحث مهم است، یادآور شد:‌ کاری نمی‌خواهیم که در آرشیو دانشگاه‌ها خاک بخورد بلکه باید به نقشه راه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر رشته‌های خوبی به دانشگاه‌های دولتی و آزاد استان راه یافته است، گفت:‌ برای اجرای این پروژه ستاد راهبردی و اجرایی شکل گیرد چراکه می‌خواهیم این کار پشتیبانی شده و به مرحله انجام برسد.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول