اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه پزشکی رفسنجان خبر داد

کمبود خوابگاه دانشجویی در رفسنجان

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: دانشجویان علوم ‌پزشکی رفسنجان با کمبود فضای خوابگاهی روبه‌رو هستند.

کمبود خوابگاه دانشجویی در رفسنجان

عبد‌‌الله جعفرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رفسنجان با اشاره به تحصیل نزدیک به یک‌هزار و 630 دانشجو در دانشگاه پزشکی رفسنجان اظهار داشت: باید فضای خوابگاهی جدید برای اسکان دانشجویان در نظر گرفته شود و ظرفیت موجود خوابگاه‌های دانشگاه پاسخگوی نیاز و مطالبات نیست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دانشجویان این دانشگاه در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، رادیولوژی، علوم آزمایشگاهی، هوشبری و فوریت‌های پزشکی و در رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مشغول به تحصیل هستند.

وی با ارائه آمار تفکیکی دانشجویان گفت: در رشته پزشکی 435 نفر، دندانپزشکی 236 نفر، پرستاری 149 نفر، مامایی 132 نفر، رادیولوژی 115 نفر، علوم آزمایشگاهی 182 نفر، هوشبری 152 نفر، فوریت‌های پزشکی 89 نفر و در مقاطع تحصیلات تکمیلی 10 نفر در مقطع کارشناسی ارشد بیوشیمی، 9 نفر کارشناسی ارشد فیزیولوژی، چهار نفر کارشناسی ارشد ایمونولوژی و چهار نفر کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه خوابگاه در دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان وجود دارد، افزود: در خوابگاه امین که اختصاص به خواهران دارد 650 نفر ساکن هستند و در خوابگاه‌های امام علی (ع) و امام خمینی (ره) که اختصاص به برادران دارد به ترتیب 66 نفر و 330 نفر ساکن هستند.

جعفرزاده با اشاره به اقدامات انجام شده حوزه معاونت دانشجویی علوم‌پزشکی رفسنجان در سال گذشته عنوان کرد: در زمینه فرهنگی در سال گذشته بیش از 100 برنامه فرهنگی توسط این معاونت اجرا شد که این برنامه‌ها در زمینه مناسبت‌های مذهبی، ملی، مسابقات، اردوها، شرکت در جشنواره‌ها و سایر برنامه‌های مؤثر در زمینه فرهنگی بوده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: در زمینه امور فرهنگی 9 تشکل و کانون دانشجویی با معاونت معاونت دانشجویی فرهنگی همکاری می‌کنند و این برنامه‌ها با همکاری دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و با همکاری تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی اجرا شده‌اند.

جعفرزاده با تأکید بر نقش تأثیرگذار نشریات دانشگاهی در فرهنگ‌سازی و جهت‌دهی فرهنگی در سطح دانشگاه بیان داشت: در همین راستا سال گذشته مجوز انتشار 10 نشریه دانشگاهی در حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی صادر شد که تعدادی از آنها به طور منظم منتشر می‌شوند و تعدادی از نشریات نیز برای اخذ مجوز در نوبت هستند.

وی افزود: در زمینه تربیت بدنی نیز در سال گذشته حدود 45 برنامه در سطح دانشجویان، اعضای هیئت‌علمی و کارمندان دانشگاه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه مشاوره، طرح ارزیابی سلامت روانی دانشجویان به طور سالانه اجرا می‌شود، گفت: همچنین علاوه بر ارائه مشاوره حضوری و یا تلفنی به دانشجویان متقاضی، سالانه حدود 20 مراسم سخنرانی توسط همکاران دفتر مشاوره در خوابگاه‌ها و در سطح دانشگاه برگزار می‌شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان در ارتباط با تعداد پرونده‌هایی که در کمیته انضباطی در طی سال گذشته بررسی شده است، اظهار داشت: این پرونده‌ها بسیار اندک و به تعداد انگشتان یک دست نیز نمی‌رسد که این موضوع نشان‌دهنده این است که محیط دانشگاه، محیط بسیار مساعد و مناسبی برای ارتقای دانشجویان در زمینه‌های مختلف است.

جعفرزاده با تشریح اقدامات معاونت دانشجویی در امور خوابگاه‌ها در سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته حدود 10 اتاق به ظرفیت خوابگاه امام خمینی (ره) اضافه شد و سالن مطالعه این خوابگاه تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در خوابگاه امام علی (ع) حصارکشی خوابگاه انجام و فضای سبز در حیاط خوابگاه تعبیه و در مجموع فضای خوابگاه بهینه‌سازی، در خوابگاه امین نیز سالن مطالعه و سالن کامپیوتر خوابگاه از زیر زمین خوابگاه به فضای جدید در طبقات منتقل شدند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته و ضروری است که متناسب با افزایش پذیریش دانشجو فضای خوابگاهی توسعه و امکانات رفاهی نیز در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این تبدیل دوره‌های کاردانی دانشگاه به کارشناسی سبب شده است که یک تأخیر دو ساله در فراغت از تحصیل تعداد زیادی از دانشجویان ایجاد شود و این دو عامل سبب شده است که سالانه تعداد پذیرش دانشجو بسیار بیشتر از تعداد دانش‌آموختگان شود و در واقع تا حدودی شاهد ازدحام خوابگاه‌ها و شلوغی اتاق‌ها هستیم.

جعفرزاده تأکید کرد: با وجود اینکه در دفترچه ثبت‌نام کنکور سراسری محدودیت‌های زمانی برای استفاده از خوابگاه در دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان اعلام شده است اما معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تلاش کرده است که با وجود محدودیت‌ها، زمینه استفاده همه دانشجویان متقاضی خوابگاه را فراهم کند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: باید فضای خوابگاهی جدید برای اسکان دانشجویان در نظر گرفته شود و ظرفیت موجود خوابگاه‌های دانشگاه پاسخگوی نیاز و مطالبات نیست.

جعفرزاده گفت: در ابتدای سال تحصیلی جاری اقدامات مقدماتی برای تهیه خوابگاه خودگردان انجام شد اما دانشجویان دانشگاه استقبالی برای اسکان در این خوابگاه‌ها نشان ندادند و اعلام کردند که با وجود محدودیت‌های خوابگاه‌های دانشگاه، این خوابگاه‌ها را بر خوابگاه‌های خودگردان ترجیح می‌دهند اما به علت محدودیت فضای خوابگاهی مشکلاتی برای دانشجویان وجود دارد و این مشکلات به طور مستمر به مسئولان منعکس می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه قرار است اسم معاونت به معاونت فرهنگی و امور دانشجویی تغییر یابد لذا در زمینه فرهنگی افزایش مداوم کمیت و کیفیت برنامه‌های فرهنگی به نحوی که برای تمام دانشجویان، اساتید و کارمندان با سلایق مختلف جذابیت داشته باشد از اولویت‌ها بوده و است.

جعفرزاده افزود: در زمینه فرهنگی تقویت کمیته قرآن و عترت دانشگاه، فعال‌سازی هرچه بیشتر ستاد اقامه نماز دانشگاه، گسترش فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر و توسعه فرهنگ کتابخوانی از اهم برنامه‌ها است.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول