اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی گیلان خبر داد

احداث ستاد مرزبانی گیلان در رشت

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی گیلان از خرید زمین در شهر رشت برای احداث ستاد مرزبانی در این استان خبر داد.

احداث ستاد مرزبانی گیلان در رشت

سید یوسف مرتضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر انزلی با اشاره به 270 کیلومتر ساحل باز در گیلان اظهار کرد: 21 طرح سالم‌سازی دریا در سواحل گیلان وجود دارد.

وی خواستار استانداردسازی طرح‌های سالم‌سازی دریا در گیلان شد و افزود: احداث بزرگراه قزوین - رشت موجب افزایش ورود گردشگران به گیلان شده و طرح‌های سالم‌سازی موجود پاسخگوی نیاز مسافران نیست.

مرتضوی با بیان اینکه مرزبانی گیلان برای کاهش غرق شدگان دریا در سواحل استان حضور دارد، تصریح کرد: گیلان دارای امن‌ترین مرزها در کشور است.

فرمانده مرزبانی گیلان به انسداد 16 کیلومتر مرز خشکی در سال گذشته در این استان اشاره کرد و گفت: انسداد مرزها در کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی موثر است و بسیاری از مشکلات امنیتی را کاهش می‌دهد.

وی با تاکید بر تلاش رسانه‌ها مبنی بر آشنایی مردم با فعالیت‌های مرزبانی، خاطرنشان کرد: گیلان 308.5 کیلومتر مرز دریایی و خشکی دارد.

مرتضوی 38.5 کیلومتر مرز گیلان را رودخانه‌ای و خشکی دانست و بیان کرد: هشدار رسانه‌ها آسیب‌پذیری‌ها را کمتر می‌کند.

این مسئول مرزنشینان را مرزبان کشور توصیف کرد و یادآور شد: گیلان دارای 9 شهرستان مرزی با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 860 هزار نفر است.

فرمانده مرزبانی گیلان تعداد دانشجویان در شهرستان‌های مرزی استان را بالغ بر 12 هزار نفر عنوان کرد و افزود: وضعیت امنیتی سواحل و دریا در گیلان مطلوب است.

وی با اشاره به وسعت مرزهای استان، گفت: زمین احداث ستاد مرزبانی گیلان در شهر رشت خریداری شده و با اختصاص اعتبارات ساخت آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول