اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش ملی توسعه پایدار نواحی مرزی:

117 مقاله در نخستین همایش ملی مرزبانی پذیرفته شد

خبرگزاری فارس: دبیر همایش ملی توسعه پایدار نواحی مرزی در استان گلستان گفت: با بررسی‎های کمیته علمی از بین 145 چکیده مقاله دریافتی، تعداد 128 چکیده مقاله اعلام پذیرش و 117 مقاله پذیرفته شدند.

117 مقاله در نخستین همایش ملی مرزبانی پذیرفته شد

علیرضا خواجه‎شاهکویی امروز در حاشیه نخستین همایش ملی توسعه پایدار نواحی مرزی با رویکرد مرزنشینان در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در این همایش تعداد 30 مقاله به صورت سخنرانی و 46 مقاله به صورت پوستر ارائه می‎شود و در نهایت 41 مقاله در مجموع مقالات به چاپ خواهد رسید.

وی تصریح کرد: فراوانی مقالات دریافت شده بر اساس میزان تحصیلات در مقطع دکتری بوده است.

دبیر همایش ملی توسعه پایدار نواحی مرزی در خصوص مقالات ارائه شده از استان‎های کشور اذعان کرد: استان‎های گلستان، تهران، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گیلان، مازندران، خراسان رضوی که به ترتیب 28، 26، 14، 12،هشت، شش، پنج و پنج و سایر استان‎ها 12 به ارائه مقاله همت ورزیده‎اند که مجموع مقالات استان‎ها 19 تا بوده است.

خواجه‎شاهکویی به مهمترین محوری که در مقالات ارائه شده، مورد توجه قرار گرفته است اشاره کرد و بیان داشت: رویکرد اقتصادی مهمترین محوری بود که مورد استقبال قرار گرفت و این مهم نشان می‎دهد اگر قرار است به توسعه دست پیدا کنیم رویکرد اقتصادی مهمترین مسئله است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از 50 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‎های مختلف در درجه دکتری قرار داشتند که جزو کمیته داوران بودند.

دبیر همایش ملی توسعه پایدار نواحی مرزی ابراز داشت: کمیته علمی این همایش متشکل از 24 نفر از اساتید دانشگاهی برجسته است که تلاش شده در این راستا از توان و ظرفیت علمی بهتر استفاده ببریم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول