اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری

موسوعه امام مهدی(عج) منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث از چاپ موسوعه امام مهدی(عج) تا پایان سال جاری خبر داد.

موسوعه امام مهدی(عج) منتشر می‌شود

حجت‌الاسلام محمدکاظم طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به فعالیت و تدوین آثار در زمینه سیدالشهدا اظهار کرد: گزیده‌ شهادت‌نامه امام حسین(ع) برگرفته از دانشنامه امام حسین(ع) یکی از آثار پژوهشکده علوم و معارف حدیث بوده که در سال گذشته منتشر شده است.

وی خاطر نشان کرد: تصحیح آثار مرحوم شیخ صدوق یکی دیگر از فعالیت‌های این پژوهشکده است و امیدواریم دو سال آینده 16 عنوان کتابی که از وی در اختیار ماست احیا و منتشر شود.

رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به فعالیت‌های گروه سیره‌نگاری مؤسسه دارالحدیث گفت: تدوین موسوعه امام مهدی(عج) یکی از فعالیت‌های این گروه است که امیدواریم این کار به همراه ترجمه آن تا پایان سال جاری به پایان برسد.

وی به کسب موفقیت‌های حوزوی و کشوری برخی از آثار پژوهشکده علوم و معارف حدیث اشاره کرد و افزود: تاکنون کتاب تصحیح ذوق به عنوان برگزیده‌ کتاب سال حوزه، المکتب الصحیح بسیره سید الشهدا به عنوان کتاب فصل جمهوری اسلامی و اخباری‌گری و حدیث اسلامی به عنوان کتاب فصل جمهوری اسلامی معرفی شده است.

طباطبایی خاطر نشان کرد: یکی از گروه‌های زیرمجموعه علوم و معارف حدیث در سال گذشته به پژوهشکده قرآن و اهل بیت(ع) ارتقا پیدا کرد.

وی عنوان داشت: دستیابی به روش تفصیلی و جامع اهل‌بیت(ع) و تقویت پژوهشگران توانمند از دیگر اهداف پژوهشکده قرآن و اهل بیت(ع) است.

رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به دیگر فعالیت‌های پژوهشی پژوهشکده علوم و معارف حدیث گفت: اکنون 105 طرح و پژوهش به صورت گروهی در این پژوهشکده در حال انجام بوده و تصحیح و احیای آثار مرحوم شیخ صدوق یکی از این طرح‌هاست.

وی خاطر نشان کرد: مدارک فقه اهل السنة منهج وسائل الشیعه یکی از پروژه‌های بزرگ گروه فقه و حقوق بوده که یک کار علمی و پژوهشی بسیار شایسته و تأثیرگذار از منظر علمی است.

طباطبایی چاپ سه جلد و بازنگری هفت جلد از دانشنامه قرآن و حدیث، 10 جلد موسوعه‌ معارف کتاب و سنت و 16 جلد دانشنامه قرآن و حدیث را از دیگر فعالیت‌های انجام شده پژوهشکده علوم و معارف حدیث ذکر کرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول