اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور منابع آب شهرستان میانه خبر داد

آزادسازی 130 هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌های میانه

خبرگزاری فارس: مدیر امور منابع آب شهرستان میانه از آزادسازی 130 هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌های این شهرستان میانه خبر داد.

آزادسازی 130 هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌های میانه

به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، حمید ادیب شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این اقدام بر اساس مصوبه شورای بهره‌برداری آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی در خصوص لزوم آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها، صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مجموع کل مساحت اراضی آزاد شده در این شهرستان 130 هکتار و سه هزار و 500 متر مربع بوده است، افزود: این رقم شامل 8 منطقه تصرف شده در حریم و بستر رودخانه‌های این شهرستان بود.

ادیب با تشریح مناطق آزاد شده توسط پرسنل این شرکت گفت: اراضی به وسعت 240 هزار متر مربع در منطقه "شهرچای" پایین‌تر از پل حصار، یک قطعه به مساحت 154 هزار متر مربع در منطقه "قوری چای" و یک زمین دیگر با متراژ 80 هزار متر مربع در منطقه طرح ماسه‌شویی‌ها از جمله این اراضی بوده است.

مدیر امور منابع آب شهرستان میانه در ادامه به دیگر اراضی آزاد شده در این طرح اشاره کرد و ادامه داد: اراضی 280 هزار متر مربعی "قرنقو "در منطقه پل راه‌آهن روستای حصار، اراضی نوروزعلی غلامی به وسعت 20 هزار، اراضی 20 هزار متر مربعی "قوری چای" و طرح ساماندهی "طغای" نیز جمعاً به وسعت 330 هزار متر مربع آزادسازی شده است.

وی گفت: مساحت اجرای احکام پراکنده در این شهرستان نیز جمعاً 195 هزار متر مربع بوده است.

ادیب با بیان اینکه ارزش متوسط هر متر مربع از اراضی آزاد شده در منطقه 120 هزار ریال برآورد شده است گفت: مجموع کل ارزش اراضی آزاد شده در این طرح بالغ بر 156 میلیارد و 420 میلیون ریال بوده است.

مدیر امور منابع آب شهرستان میانه تاکید کرد: با وجود هشدارهای مکرر، برخی از سودجویان با تصرف اراضی ملی و تجاوز به حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز کرده و از سوی دیگر پیامدهای خطرناک این اقدامات از جمله وقوع سیل و خسارات جانی و مالی ناشی از آن را نادیده می‌گیرند.

ادیب با اشاره به هماهنگی‌های لازم بین آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی و مقامات قضایی نسبت به برخورد با سودجویان و متجاوزان به حریم بستر رودخانه‌ها، افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده، با هرگونه تصرف و ساخت و ساز در هر وسعتی که باشد برخورد قاطع صورت گرفته و اراضی متصرف شده به دولت بازگردانده خواهد شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان میانه ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه فرمانداری، مقامات قضایی و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط، اظهار داشت: بر اساس توافق و هماهنگی‌های به عمل آمده با مقامات شهرستان و با توجه به لزوم حفاظت از منابع آبی در منطقه، طرح تشدید و برخورد قاطع با متخلفان به اجرا گذاشته شده است. 

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول