اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی:

بد‌پوششی‌ها عمدتاً مربوط به خانواده‌های ضعیف است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی با بیان اینکه بد پوششی‌ها عمدتاً مربوط به خانواده‌های ضعیف این استان است، گفت: عمده این افراد در حواشی شهرها سکونت دارند.

بد‌پوششی‌ها عمدتاً مربوط به خانواده‌های ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صفوه‌الله‌امام‌وردی محمدی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: نیروی انتظامی برای پیشبرد طرح‌های مربوط به عفاف و حجاب گشت‌هایی را مرکب از خواهران و برادران پلیس در استان به اجرا در می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح تذکر در مورد بدپوششی خانم‌ها توسط خواهران گشت ارشاد و بالعکس برادران انجام می‌شود، گفت:‌ البته پلیس در اجرای این طرح بیشتر جنبه‌های ارشادی را در نظر دارد.

محمدی در عین حال با تاکید بر اینکه 27 سازمان در امر عفاف و حجاب مسئولیت دارند، افزود:‌ 93 درصد از سهم طرح عفاف و حجاب مربوط به این سازمان‌ها و بقیه مربوط به نیروی انتظامی است که متأسفانه برخی از دستگاه‌ها نتوانسته‌اند مسئولیت خود را در این راستا به درستی انجام دهند.

وی اظهار کرد:‌ اکنون بخش اعظمی از وظایف سایر دستگاه‌ها بر عهده نیروی انتظامی بوده تا این طرح را پیش ببرد.

* برخی قلم‌ها احساس ناامنی را در مردم القا می‌کنند

فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی با اشاره به تلاش‌های رسانه‌ها در ابعاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اطلاع رسانی گفت:‌ با این وجود برخی از قلم‌ها خواسته یا ناخواسته احساس نا امنی را در مردم القا می‌کنند.

وی عدم احساس نا امنی از سوی این رسانه‌ها را شکننده‌تر از خود امنیت برشمرد و افزود:‌ رسانه‌ها به خاطر نقش تأثیرگذار خود انتظار می‌رود تا در این مقوله با ظرافت عمل کرده تا احساس امنیت در جامعه ارتقا یابد.

محمدی با بیان اینکه حضور رسانه‌ها و پردازش در این عرصه می‌تواند بهترین نقش را  ایفا کند، گفت:‌ به طور حتم نقش رسانه‌ها در پیشبرد فعالیت‌های پلیس نقش اجتناب ناپذیر و بسزایی است.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری اجتماعی مقدم بر پیشگیری انتظامی است، تصریح کرد: مهم‌ترین مؤلفه پیشگیری اجتماعی رسانه‌ها بوده که با آموزش‌های خود در ابعاد مختلف فرهنگ سازی می‌کنند.

* وقوع 14 قتل طی امسال در استان خراسان‌شمالی

فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی همچنین شمار قتل‌های این استان طی امسال را 14 فقره اعلام کرد.

وی تصریح کرد:‌ تعداد قتل‌های این استان صرفاً یک فقره با 5 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

محمدی عمده انگیزه این قتل‌ها را ناموسی و مفاسد اخلاقی برشمرد و افزود:‌ قاتلان 20 درصد از این قتل‌ها زیر 20 سال، 46 درصد بین 20 تا 30 سال و 34 درصد بالای 30 سال سن داشته‌اند.

به گفته فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی، ‌94 درصد قتل‌ها توسط مرد و شش درصد قتل‌ها توسط زن صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه طی امسال 664 تصادف در سطح مناطق شهری خراسان‌شمالی روی داد، گفت:‌ این میزان نسبت به سال قبل 21 درصد کاهش داشته است.

محمدی، شمار تصادفات منجر به جرح در شهرهای خراسان‌شمالی را 600 مورد برشمرد و گفت:‌ این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد کاهش داشته است.

وی همچنین از افزایش تصادفات منجر به فوت در شهرهای این استان خبر داد و گفت: طی امسال 23 نفر از شهروندان در حوادث مختلف رانندگی جان خود را از دست داده که نسبت به سال قبل پنج درصد افزایش یافته است.

وی همچنین شمار تصادفات روی داده در محورهای ارتباطی خراسان‌شمالی در سال جاری را 666 فقره اعلام کرد و گفت:‌ طی 41 فقره تصادف فوتی 47 نفر جان خود را از دست داده که نسبت به سال گذشته سه درصد رشد دارد که بیشترین تصادفات فوتی در محور چمن بید – جنگل گلستان روی داده است.

وی همچنین شمار تصادفات جرحی را در محورهای ارتباطی استان 651 مورد عنوان کرد و یادآور شد: عدم توجه به جلو با 36 درصد، انحراف و تجاوز به چپ با 15 درصد در صدر علل تصادفات خراسان‌شمالی قرار دارد.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول