اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت داشتن نیاز آبی کمتر از 2 هزار متر مکعب

مراکز فرآوری آذربایجان‌شرقی نیازی به استعلام ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: براساس مصوبات کارگروه استانی، تمام سطوح و یا مراکز فرآوری که نیاز آبی آنان کمتر از 2 هزار متر مکعب است، نیازی به استعلام نداشته و می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

مراکز فرآوری آذربایجان‌شرقی نیازی به استعلام ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در هشتمین نشست کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان مرند، با اشاره به عزم این سازمان برای فرهنگ‌سازی به امر استفاده درست و بهینه از منابع تولید بخش کشاورزی، به خصوص منابع آب موجود در این بخش اظهار کرد: توسعه آبیاری تحت فشار و استفاده از منابع آب صرفه‌جویی شده برای توسعه کشاورزی در شهرستان‌ها، از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان است.

وی افزود: توسعه آموزش‌های لازم برای استفاده بهینه از منابع تولید برای تمام بهره‌برداران استانی و همچنین بسترسازی لازم برای توسعه نفوذ تحقیقات انجام یافته و در حال انجام کشاورزی در ساختار تولید این بخش با اطلاع‌رسانی و حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم از بهره‌برداران برای افزایش کمی و کیفی محصول تولیدی است.

محمدیان گفت: صرفه‌جویی، به معنی استفاده کم در تولید نیست بلکه استفاده درست و به هنگام از منابع تولید است که مد نظر برنامه‌ریزان بخش توسعه کشاورزی بوده و تحقق آن با تعامل تمام نهادهای ذیربط امکان‌پذیر است.

محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اصلاح الگوی کشت در سطح شهرستان‌ها در ایجاد امکان بهتر برای تولید محصولات کیفی و بیشتر گفت: علاوه بر این امر استفاده از امکانات موجود شهرستان‌ها در کوتاه مدت نیز مد نظر است.

وی افزود: توسعه بخش دامی و راه‌اندازی دامداری‌های کوچک به همراه صنایع تبدیلی از جمله راهکارهایی است که توسعه بخش کشاورزی در زمان تعریف شده را برای استان عملی کرده و استفاده از این ظرفیت‌ها، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام یافته با تایید رئیس کارگروه شهرستان انجام‌پذیر خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به توسعه 200 هکتاری اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار در مزارع گوجه‌فرنگی این شهرستان گفت: در سال‌ جاری نیز این امر در برنامه‌های کاری مدیریت جهاد کشاورزی مرند قرار دارد.

وی افزود: براساس مصوبات کارگروه استانی، تمام سطوح و یا مراکز فرآوری که نیاز آبی آنان کمتر از 2 هزار متر مکعب است، نیازی به استعلام نداشته و می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند نیز در این نشست، با اشاره به 427  طرح ارائه شده به کارگروه برای تصویب توسط متقاضیان در این شهرستان گفت: 218 طرح مکانیزاسیون، هفت طرح احداث گلخانه، 12 طرح توسعه کشت زعفران، 39 طرح تولید محصولات دامی و طیور، 143 طرح آب و خاک شامل احداث استخر برای توسعه آبیاری تحت فشار و همچنین 11 طرح ایجاد صنایع تبدیلی در این کارگروه به تصویب رسیده است.

جلال رحیم‌زاده افزود: هزینه اجرای این طرح‌ها بالغ بر 200 میلیارد ریال است که با توجه به اختصاص اعتبارات 110 میلیارد ریالی طرح توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان، جا دارد در افزایش اعتبارات این شهرستان اقدامات لازم توسط مسئولان استانی انجام پذیرد.

وی اراضی شناسایی شده برای واگذاری در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی این شهرستان را 4 هزار و 251 هکتار ذکر کرد و افزود: 576 هکتار از این اراضی در داخل حریم و 3 هزار و 675 هکتار نیز در خارج از حریم قرار دارد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول