اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

استخرهای دو منظوره پرورش ماهی تسهیلات می‌گیرند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: برای استخرهای دو منظوره کشاورزی و پرورش ماهی تسهیلات پرداخت می‌شود.

استخرهای دو منظوره پرورش ماهی تسهیلات می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، مسعود محمدیان پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد توسعه کشاورزی شهرستان اهر اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه انجام شده با سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی و سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی مجوز چاه به استخرهای دو منظوره کشاورزی، پرورش ماهی بدون هیچ محدودیتی صادر می‌شود.

وی، گفت: این شهرستان به علت موقعیت خاص آب و هوایی و استعداد منطقه می‌تواند به یکی از قطب‌های تولید و پرورش ماهی تبدیل شود.

دبیر ستاد توسعه کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی همچنین از ساخت دو سد معیشتی جدید با مشارکت جهاد کشاورزی استان در روستاهای شهرستان اهر خبر داد.

وی، گفت: با توافق انجام شده در ستاد توسعه کشاورزی شهرستان در صورت مشارکت 50 درصدی کشاورزان برای ایجاد سد معیشتی و توسعه پایاب آنها 50 درصد این طرح‌ها به صورت رایگان از محل اعتبارات جهاد کشاورزی پرداخت می‌شود.

هاشمی همچنین، با اشاره به استعداد شهرستان اهر در تولید گوشت سفید گفت: با وجود محدودیت در اعطای مجوز تأسیس مرغداری در سطح استان استثنائاً این شهرستان به علت نیاز به توسعه مرغداری‌های گوشتی و تخمی مجوز تأسیس برای ایجاد مرغداری‌های صنعتی و تسهیلات لازم پرداخت می‌شود که امیدواریم این امر موجب رونق اشتغال و جذب جمعی از فارغ‌التحصیلان کشاورزی در طرح‌های کشاورزی منطقه باشد.

وی، در خصوص توسعه پایاب سد ستارخان نیز گفت: با وجود تلاش انجام شده در توسعه پایاب سد ستارخان در سال گذشته و لحاظ اعتباری به مبلغ 5 میلیارد ریال متأسفانه این اعتبار در سال گذشته اختصاص نیافت که امیدواریم در سال‌جاری این امر محقق شود تا بتوانیم در این زمینه گام‌های عملی برداریم.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول