اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری:

59 درصد مساحت چهارمحال و بختیاری با بحران خشکسالی روبه‌روست

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 59 درصد مساحت این استان با بحران خشکسالی متوسط و خفیف روبه‌روست.

59 درصد مساحت چهارمحال و بختیاری با بحران خشکسالی روبه‌روست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شاهرخ پارسا بعدازظهر امروز در نشست ستاد بحران این استان با تشریح وضعیت خشکسالی این استان در سال زراعی جاری، اظهار داشت: در سال زراعی جاری با کاهش 10 تا 30 درصدی بارش نزولات جوی در استان مواجه بودیم که این مسئله در ایجاد بحران خشکسالی تاثیر بسیار زیادی داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت کوهرنگ بیشترین و لردگان کمترین میزان بارش را در این استان داشته است.

پارسا با بیان اینکه 59 درصد از مساحت این استان با خشکسالی متوسط و خفیف مواجه است، افزود: این در حالی است که در 41 درصد مساحت استان شاهد شرایط نرمالی هستیم و هنوز خشکسالی به این مناطق گسترش پیدا نکرده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین در 48 درصد از مساحت این استان بارش از میزان نرمال کمتر است و این موضوع ما را با بحران بزرگی روبه‌رو کرده به طوری که بسیاری از مناطق استان با مشکل کمبود آب مواجه هستیم.

پارسا با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری یازدهمین استان خشک کشور است، افزود: این در حالی است که این استان در سال‌های گذشته از منابع آبی خوبی برخوردار بوده اما در سال‌های اخیر به علت کمبود بارش‌های جوی و تغییر شرایط اقلیمی به شدت با مشکل کم‌آبی روبه‌رو است.

وی با اشاره به وجود گرد و غبارهای موجود در هوای این استان، گفت: به دنبال ورود ریزگردها از کشورهای همسایه به کشور، این استان نیز با پدیده گرد و غبار روبرو شده به طوری که مردم این استان در اردیبهشت ماه سال جاری، 21 روز هوای آلوده استشمام کردند.

پارسا تصریح کرد: امید می‎رود میزان بارندگی در ماه‌های آینده از وضعیت بهتری برخوردار شود چراکه در غیر این صورت بسیاری از مساحت استان با بحران خشکسالی مواجه می‌شود و خسارات بسیاری به بار می‏آورد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول