اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

مسئولان برای خروج از بحران خشکسالی برنامه‌ریزی کنند

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: عبور از بحران خشکسالی و کم‎آبی در اولویت برنامه‌های فعلی مسئولان استان باشد.

مسئولان برای خروج از بحران خشکسالی برنامه‌ریزی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عنابستانی بعد از ظهر امروز در نشست ستاد بحران این استان، اظهار داشت: خشکسالی در سال‌های اخیر شرایط بحرانی و حساسی را برای استان ما به وجود آورده است که برگزاری این جلسات باید برای رفع مشکلات ناشی از این مسئله باشد.

وی با اشاره به گزارشات مربوط به خشکسالی و کم‌آبی این استان از سوی دستگاه‌های ذی‎ربط، گفت: گزارشات ارائه شده موید این موضوع است که شرایط بارندگی و خشکسالی این استان در شرایط بحرانی قرار دارد، بر همین اساس باید با یک مدیریت درست و اساسی این مشکلات را برطرف کرد.

عنابستانی تصریح کرد: باید تمام برنامه‌ها و تلاش‌های خود را برای خروج از این وضعیت بحرانی به کار گیریم تا در ماه‌های آتی با مشکلات بیشتری روبه‌رو نشویم.

وی بر ضرورت پیگیری پروژه‌های آبرسانی و حل معضلات کم‌آبی این استان تاکید کرد و افزود: باید اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی این استان اختصاص داده شود و اولویت خود را برای خروج از این شرایط بحرانی قرار داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دستگاه‌های ذی‌ربط گزارشات خود را به صورت دقیق و پروژه‌مند تا 48 ساعت آینده به وزارتخانه‌های مربوطه ارسال کنند.

عنابستانی بر ضرورت ارائه راهکارهای کوتاه‌مدت و میان‌مدت حل مشکل خشکسالی این استان تاکید کرد و گفت: باید از همه منابع اعتباری موجود و راهکارهای کارشناسی در راستای عبور از شرایط بحرانی استفاده کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا خسارات وارده بر اثر خشکسالی برآورد و اعلام شود تا با جذب اعتبارات لازم به بخش‌های خسارت دیده، این خسارات جبران شود.

عنابستانی تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی بن- بروجن و انتقال آب سد باباحیدر را از مهمترین راهکارهای حل مشکلات کم‎آبی و خشکسالی این استان برشمرد و اظهار داشت: این دو پروژه از جمله طرح‌های مهر ماندگار هستند و از اعتبارات ملی برخوردارند، برهمین اساس باید هرچه زودتر این پروژه‌ها را تکمیل و پیگیری کرد.

وی با بیان اینکه مدیریت افکار عمومی در رابطه با بحث خشکسالی از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: صدا و سیما، مطبوعات، روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌های استان در راستای تنش‌زدایی و کاهش مسائل روانی ناشی از خشکسالی و کم‌آبی می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تبلیغ مصرف بهینه آب و صرفه‌جویی در استفاده از این منبع ملی می‌تواند گام مهمی در همین راستا باشد.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول