اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استانداری لرستان:

خسارت خشکسالی در لرستان 4000 میلیارد ریال برآورد شد

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: میزان خسارت ناشی از بروز پدیده خشکسالی در این استان حدود چهار هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

خسارت خشکسالی در لرستان 4000 میلیارد ریال برآورد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، حمید خورشیدوند ظهر امروز در جلسه ستاد خشکسالی استان لرستان، با بیان اینکه پدیده خشکسالی در استان لرستان به بحرانی جدی تبدیل شده، گفت: براساس بررسی‌های کارشناسی که تاکنون در حوزه‌های مختلف استان انجام شده، میزان خسارت ناشی از این پدیده بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی همچنین با اشاره به در دست ساخت بودن چندین سد در سطح استان گفت: ساخت سد با هدف مهار آب‌های سطحی و جلوگیری از خروج بی‌رویه آب‌ها نقش مهمی در مقابله با این پدیده و همچنین کاهش پیامدهای آن دارد.

خورشیدوند تصریح کرد: خشکسالی موجب بروز مشکل کم آبی در بسیاری از مناطق این استان شده که همه مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف اجرایی، نظامی و انتظامی باید برای رفع این مشکل همکاری لازم را به عمل آورند.

وی همچنین با ابراز نگرانی از کاهش شدید سطح آب رود خانه‌ها و منابع زیرزمینی استان، گفت: براساس بررسی‌ها و گزارشات دریافتی، سطح منابع آبی و رودخانه‌های استان در برخی مناطق تا 100 درصد نیز کاهش داشته که این به منزله بروز یک بحران در استان تلقی می‌شود.

انتهای پیام/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول