اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد:

70 درصد از ظرفیت مراکز معاینه فنی خودروها در مشهد خالی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: 70 درصد از ظرفیت مراکز معاینه فنی خودروها در مشهد خالی است.

70 درصد از ظرفیت مراکز معاینه فنی خودروها در مشهد خالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی امامی‌میبدی با انتقاد از قانون پنج‌ ساله شدن اخذ معاینه ‌فنی خودروها اظهار کرد: این قانون فاتحه معاینه ‌فنی را خوانده و باید گفت به نحوی موجب حذف معاینه فنی خودروها شده ‌است.

وی ادامه‌ داد: در گذشته بیشتر خودروهایی که به مراکز معاینه‌ فنی در مشهد مراجعه می‌کردند مربوط به وسایلی‌ بود که تولید آنها بعد از سال 82 بود اما با اجرایی شدن قانون افزایش مدت‌ زمان اخذ معاینه ‌فنی به صورت علنی 40 الی 50 درصد آمار مراجعات به مراکز معاینه ‌فنی کاهش یافت.

امامی با اشاره به عمر خودروها افزود: عمر مفید خودروها اندک‌ است و وقتی هم که به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند آلودگی خود را وارد محیط‌ کرده و آسیب وارد می‌کنند.

به گفته وی اکثریت خودروهایی که برای دریافت معاینه ‌فنی به مراکز مراجعه می‌کنند به دلیل اجباری ‌است که در کارشان وجود دارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش مراجعات رانندگان خودروها برای دریافت معاینه‌ فنی اشاره‌ کرد و ادامه داد: در حال حاضر روزانه 500 خودرو برای معاینه‌ فنی به این مراکز مراجعه می‌کنند که در طی چهار ماه گذشته آمار نسبت به مدت مشابه سال‌ گذشته 2 الی 3 هزار مورد کاهش یافته ‌است.

وی اظهار کرد: اصل معاینه ‌فنی برای گرفتن یک برگ تاییدیه نیست بلکه انجام این امور کمک‌ کننده به کنترل آلودگی هواست که اثرات مثبت آن به خود شهروندان این شهر باز می‌گردد.

به گفته امامی انجام معاینه ‌فنی و رفع نواقص خودرو تا بیش از 15 درصد در کاهش آلودگی هوا موثر است.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول