اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان‌شرقی

ورود کمباین بدون کارت معاینه فنی به مزارع ممنوع شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از ممنوعیت ورود کمباین‌های بدون کارت معاینه فنی به مزارع این استان خبر داد.

ورود کمباین بدون کارت معاینه فنی به مزارع ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد زینالی‌مهر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بازدید کمباین‌ها در طرح معاینه فنی، گفت: در این طرح اشکالات فنی دستگاه‌های کمباین‌دار ملزم به رفع عیب و اخذ کارت معاینه فنی می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم کمباین‌های دارای شرایط فنی در صرفه‌جویی زمان، مصرف انرژی و تلفات کمتر در برداشت محصول، افزود: چنانچه راننده کمباین مهارت کافی نداشته باشد باعث افزایش تلفات هنگام برداشت غلات می‌شود.

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی استان از عدم تحویل سوخت به کمباین‌های فاقد کارت معاینه فنی خبر داد و افزود: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با مدیریت‌های جهادکشاورزی مقرر شده که از 4 تحویل سوخت به کمباین‌های فاقد کارت معاینه فنی خودداری شود و صدور حواله سوخت منوط به اخذ کارت معاینه فنی شده است.

وی با بیان اینکه با برخورداری کمباین‌ها از کارت معاینه فنی و نظارت دقیق بر آنها می‌توان از تلفات بی‌رویه جلوگیری کرد، افزود: هم‌اکنون 514 دستگاه کمباین در استان و 300 دستگاه مهاجر از استان‌های اردبیل و زنجان در برداشت محصول در آذربایجان‌شرقی فعالیت دارند و براساس تصمیم کمیته فنی معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان همه کمباین‌های بومی و غیربومی قبل از آغاز کار ملزم به دریافت کارت معاینه فنی شده‌اند.

زینالی‌مهر با بیان اینکه کارشناسان مدیریت‌های جهادکشاورزی در شهرستان‌ها پس از اطمینان از سالم بودن قطعات متحرک کمباین‌ها در قسمت هد کمباین، بالابر، غربال‌ها و الک‌ها و نیز قسمت انتقال بذر به مخزن و تنظیم بودن فاصله کوبنده با ضد کوبنده اقدام به صدور کارت معاینه فنی می‌کنند، افزود: مدت اعتبار این کارت‌ها تا پایان فصل برداشت (31شهریورماه 91) بوده و نگهداری این کارت نزد راننده کمباین در زمان برداشت الزامی است.

وی با بیان اینکه معاینه فنی کمباین‌ها به کارشناسان ناظر سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان واگذار می‌شود، ادامه داد: هم‌اکنون کارت معاینه فنی کمباین‌ها توسط مدیریت‌های جهادکشاورزی صادر می‌شود و در تلاش هستیم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای فارغ‌التحصیلان رشته ماشین‌آلات کشاورزی آنان را با روش‌های بازدید فنی برای صدور کارت معاینه فنی آشنا سازیم.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول