اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی خراسان‌رضوی خبر داد

ورود بیش از 192 هزار گردشگر خارجی به خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی از ورود 192 هزار و 303 نفر گردشگر خارجی به استان در چهار ماهه نخست سال خبر داد.

ورود بیش از 192 هزار  گردشگر خارجی به خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی، مجتبی رجایی خراسانی، اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری، 192 هزار و 303 نفر گردشگر خارجی به استان خراسان‌رضوی وارد شدند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی افزود: از مجموع رقم اعلام شده مسافر خارجی ورودی از طریق مرزهای پنج‌گانه استان بیشترین نفرات با تعداد 96 هزار و 130 نفر از طریق فرودگاه مشهد به استان وارد شده‌اند.

وی ادامه داد: از مرز دوغارون 70 هزار و 644 نفر، مرز سرخس 10 هزار و 777 نفر، مرز لطف آباد 7 هزار و 960 نفر و از مرز باجگیران 6 هزار و 792 نفر گردشگر خارجی در این مدت وارد کشور شده‌اند.

رجایی با مقایسه‌ی اجمالی ورود مسافر خارجی با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، میزان رشد را 41.69 درصد اعلام نموده و تصریح کرد: میزان ورودی از فرودگاه مشهد امسال با بیش از 48 درصد افزایش،‌ مرز دوغارون نزدیک به 35 درصد، سرخس 29 درصد، باجگیران 10 درصد و مرز لطف آباد با 108 درصد افزایش همراه بوده است. 

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی در ارتباط با ملیت گردشگران خارجی وارده به استان گفت: بر اساس اطلاعات ارائه شده از آستان قدس رضوی که تحلیلی است بر اساس شمارش و ثبت نام زائران خارجی وارده به حرم رضوی از مجموع اطلاعات 174 هزار و 852 نفر مسافر ثبت‌نامی بیش از 97 درصد از کشورهای آسیایی، یک درصد از کشورهای اروپای ‌و 2 درصد سایر بودند.

رجایی خراسانی، همچنین تعداد گردشگر ایرانی ورودی به استان را از طریق مرزهای پنج‌گانه استان 207 هزار و 940 نفر عنوان کرد و تصریح کرد: 158 هزار و 654 نفر از فرودگاه مشهد،‌ 33 هزار و 681 نفر ازمرز دوغارون،‌65 نفر از مرز سرخس، ‌15 هزار و 519 نفر ازمرز باجگیران و 21 نفر گردشگر ایرانی از مرز لطف آباد وارد استان شدند.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول