اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

خردادماه آخرین مهلت تبدیل وضعیت بیمه بافندگان قالی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: بافندگان قالی در این استان تا پایان خردادماه سال جاری فرصت دارند برای تبدیل وضعیت بیمه خود اقدام کنند.

خردادماه آخرین مهلت تبدیل وضعیت بیمه بافندگان قالی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علیرضا شیخی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: متقاضیان تا پایان خردادماه سال‌ جاری برای تبدیل وضعیت بیمه از قانون قدیم به جدید فرصت دارند، اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ درخواستی پس از تاریخ اعلام شده پذیرفته نمی‌شود، گفت: در حال حاضر 100 هزار بافنده در چهارمحال و بختیاری فعال هستند که از این تعداد 24 هزار نفر برای بهره‌مندی از خدمات بیمه به تامین اجتماعی معرفی شده‌اند.

شیخی خاطرنشان کرد: 14 هزار بافنده نیز از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مندند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه از صدور افزون بر 6 هزار و 570 کارت شناسایی برای قالیبافان استان در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته افزون بر 5 هزار و 814 کارت قالیبافی برای فرش‌بافان زیرپوشش اتحادیه‌های صنفی و 756 کارت قالیبافی نیز توسط شرکت‌های تعاونی فرش روستایی صادر شده است.

وی با بیان اینکه امسال 6 هزار و 273 بافنده نیز برای بهره‌مندی از خدمات درمانی به بیمه تامین اجتماعی معرفی شده‌اند، گفت: به‌ منظور خدمات‌رسانی بهتر به بافندگان فرش دستباف امسال 213 میلیون ریال تسهیلات فنی و اعتباری هم جذب شده است.

شیخی با بیان اینکه سالانه 400 هزار مترمربع فرش در این استان تولید می‌شود، گفت: فرش‌های تولید شده در این استان در بازار کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی و چین به فروش می‌رسد.

وی کیفیت فرش‌های تولیدی این استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: فرش‌های نفیس این استان دارای اصالت رنگ جهانی است که در سبک‌های بختیاری، گبه، یلمه و نایینی و چالشتری تولید می‌شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه اصالت طرح، دقت در بافت و ثبات رنگ فرش‌های تولیدی این استان شهرت جهانی دارد، ادامه داد: در این استان بیشتر مردم شهرهای شهرکرد، چالشتر، فارسان، باباحیدر، چلگرد، اردل، سامان، اشکفتک، پیربلوط، ارجنک، وردنجان، فرخشهر، بروجن، بلداجی، فرادنبه، شلمزار و بخش شوراب در هنر صنعت فرش دستباف فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول