اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر:

بومی کردن دانش هسته‌ای ایران نقطه اوج علم است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: دانش هسته‌ای و بومی کردن آن برای ایران، نقطه اوج در حوزه علم است.

بومی کردن دانش هسته‌ای ایران نقطه اوج علم است

مسعود صدری‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: از جمله اقدامات مهمی که دانشگاه علوم و فنون در زمینه اجرای آنها برنامه‌ریزی کرده است اجرای فعالیت‌های پژوهشی است.

وی با اشاره به اهمیت انرژی هسته ای و انجام مطالعاتی در این زمینه در این دانشگاه افزود: 20 فروردین‌ماه سال 1385 خبر دستیابی ایران به فناوری غنی‌سازی اورانیوم و راه‌اندازی یک زنجیره کامل غنی‌سازی در نطنز اعلام شد.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تصریح کرد: به دنبال کسب این افتخار با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به پاس قدردانی از تلاش‌های افتخارآمیز دانشمندان جوان ایران اسلامی، بیستم فروردین ماه، مقارن با تکمیل چرخه سوخت هسته‌ای در تقویم رسمی ایرانیان روز ملی فناوری هسته‌ای نام گرفت.

وی ادامه داد: دانشمندان جوان ایران زمین ثابت کردند که ایرانیان همیشه می‌توانند پیروز و سربلند باشند.

صدری‌نسب با اشاره به اینکه ایرانیان با هوش و ذکاوت بالای خود گام‌های بلندی در عرصه‌های علمی و فناوری برداشته‌اند، تصریح کرد: دانش هسته‌ای و بومی کردن آن برای ایران نقطه اوجی در حوزه علم است.

به گفته وی تولید سوخت هسته‌ای از جمله حقوقی است که هر عضو معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی از آن بهره‌مند است.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر خاطرنشان کرد: دولت و مردم ایران تمام تلاش را دارند تا ذره‌ای از حق خود برای دستیابی به انرژی هسته‌ای کوتاه نیایند چرا که به گفته رهبر مدبر جمهوری اسلامی ایران «انرژی هسته‌ای یک نیاز، ضرورت و جزیی از پیشرفت علمی ایران است.»

وی در پایان گفت: این دانشگاه نیز به سهم خود در پرورش نیروهای باارزش و انقلابی در راستای تحقق اهداف بلند و متعالی کشورمان همه تلاش خود را می‌کند.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول