اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد

راه‌اندازی شورای تشکل‌های کارگری در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران گفت: شورای تشکل‌های کارگری در اداره کار و تعاون مازندران تشکیل شد.

راه‌اندازی شورای تشکل‌های کارگری در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از سلمانشهر، علی بابایی‌کارنامی صبح امروز در بازدید از شهرک صنعتی سلمانشهر گفت: مازندران با شرایط ویژه‌ای که دارد می‌تواند در تولید کشور و تامین نیازهای آن نقش بیشتری ایفا کند.

وی تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی از شرایط موجود خارج و از توانمندی‌های استان به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران تاکید کرد: در اداره کل بعد از ادغامی که صورت گرفت تلاش کردیم نقش کارکرد کارفرمایان و کارگران را پررنگ‌تر کنیم.

این مسئول افزود: بنده خودم از جنس کار هستم و در بازدیدهایی که در شهرستان‌های استان داشتیم از نزدیک مسائل را مورد ارزیابی قرار دادیم امروز هم در شرکت صنعتی سلمانشهر حضور یافتیم تا از نزدیک با مسائل و مشکلات آشنا شویم.

بابایی‌کارنامی با تاکید بر اینکه کارکرد تولید با نقش کارگر و کارفرما گره خورده است، تصریح کرد: در حقیقت این دو بال‌های مثبت، موثر و اساسی تولید هستند که نقش مهمی را در کنار قوانین در پیشبرد اهداف نظام بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه قانون کار بسیار جامع و مفید است، ادامه داد: در برخی از موارد نقطه نظراتی وجود دارد که باید با حضور کارشناسان به آن پرداخت تا حقی از کارگری یا کارفرما ضایع نشود.

مدیرکل کار، تعاون رفاه اجتماعی مازندران افزود: ما برای کارگران و کارفرمایان رفاه، امنیت و جایگاه شایسته اجتماعی می‌خواهیم و با رعایت قانون همه می‌توانند به حقوق خود دست یابند و سفر و بازدید امروز ما از غرب استان که از شهرستان‌های رامسر، تنکابن و عباس‌آباد صورت گرفت نیز به همین منظور بوده تا از نزدیک با مسائل مواجه شده تا در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ بر پایه‌ اطلاعات دقیق پیگیر مطالبات کارفرمایان و کارگران باشیم.

بابایی‌کارنامی ابراز داشت: در بحث تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در استان وضعیت خوبی داریم و رشد آنها نیز بسیار خوب بوده اما باید در بحث کیفیت آنها بیشتر کار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نگاه اداره کل به تشکل‌ها بسیار مثبت است، افزود: در اداره کل ما یک شورای تشکل‌ها را تشکیل دادیم که جمعی از صاحب‌نظران کار و تعاون ماهانه جلساتی برگزار می‌کنند و نقطه نظرات ارائه و بررسی می‌ شوند تا به بهترین شکل ممکن از این نقطه نظرات بهره‌گیری شود تا تشکلات نیز حرفی برای گفتن داشته باشند.

به گزارش فارس، در این بازدید که از شهرستان‌های رامسر، تنکابن و عباس آباد صورت پذیرفت  مدیر کل علاوه بر پیگیری مشکلات و مطالبات کارگران و کارفرمایان از نزدیک با مدیران و کارکنان ادارات سه شهرستان دیدار و به مسائل و مشکلات آنها گوش فرا داد و بازدیدی نیز از پروژه‌ ورزشگاه کارگران تنکابن در خشکه‌داران نشتارود به عمل آمد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول