اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مدرسه علمیه سربیشه:

مدرسه علمیه سربیشه نیازمند 5 میلیارد تومان اعتبار است

خبرگزاری فارس: مدیر مدرسه علمیه سربیشه گفت: برای ساخت حوزه علمیه سربیشه تا‌کنون یک ‌میلیارد تومان هزینه شده و تکمیل و تجهیز آن نیازمند 1.5 میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

مدرسه علمیه سربیشه نیازمند 5 میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان سربیشه، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌پور اظهار کرد: با توجه به خلاء روحانیت بومی تحصیلکرده و نیاز فرهنگی منطقه و شهرستان با کمک خیران و مسئولان کار ساخت این حوزه از سال 85 آغاز شد.

وی افزود: هم‌اکنون در فضای جدید حوزه 20 طلبه مشغول به تحصیل هستند که در سطح یک حوزه و در دو مقطع ادامه تحصیل می‌دهند.

مدیر مدرسه علمیه سربیشه افزود: اعتبار ساخت فاز یک این مدرسه که شامل حجره‌ها، فضای آموزشی، کتابخانه و استادسرا است از محل 60 درصد بودجه دولتی و مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و 40 درصد کمک‌های دولتی تامین می‌شود.

قاسمی‌پور ادامه داد: این مدرسه در مهر 89 به بهره‌برداری رسید و در صورت تامین اعتبار لازم تا دو سال آینده کاملا ساخته و تجهیز می‌شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تحصیلی آینده، پایه سه هم در این مدرسه راه‌اندازی می‌شود و امید است با تربیت و جذب نیروهای متعهد و بومی منطقه نیاز شهرستان به مبلغ در ایام مناسبت‌ها تامین شود.

مدیر مدرسه علمیه سربیشه کمبود کتب مرجع و دست اول، نبود کتابخانه دیجیتال و تجهیزات مربوطه را از مشکلات پیش روی این مجموعه برشمرد و افزود: کتابخانه فعلی فقط 2 هزار جلد کتاب دارد که باید نسبت به افزایش آن اقدام شود.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول