اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه سلامت جمعیت دانشکده علوم پزشکی آبادان:

کمتر از 2 درصد کودکان آبادانی با شیرخشک تغذیه می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر گروه سلامت خانواده دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: کمتر از دو درصد از کودکان زیر یک سال آبادانی با شیر خشک تغذیه می‌شوند.

کمتر از 2 درصد کودکان آبادانی با شیرخشک تغذیه می‌شوند

بلقیس افکانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: با توجه به مراجعه مادران به کمیسیون شیر مرکز بهداشت آبادان و دریافت کپن برای خرید شیر مصنوعی مشخص شده، کمتر از دو درصد کودکان آبادانی با شیر خشک تغذیه می‌شوند.

وی افزود: مرکز بهداشت آبادان با ضبط شش دقیقه برنامه رادیویی، پخش 14 دقیقه پیام اطلاع‌رسانی از صدا و سیمای آبادان و نصب بنر در سراسر شهرستان آبادان سعی در آموزش مادران برای تغذیه کودکانشان با شیر مادر داشته است.

مدیر گروه سلامت جمعیت دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: آموزش 31 مددجو کمیته امداد آبادان توسط افراد متخصص گروه سلامت جمعیت دانشکده علوم پزشکی آبادان در چگونگی سلامت نوزادان تغذیه شده با شیر مادر از دیگر اقدامات این مرکز بوده است.

افکانه با اشاره به سلامت نوزادان گفت: نوزادان شیرخواری که با استفاده از شیر مادر تغذیه می‌شود احتمال ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق، پوکی استخوان، آسم و آلرژی در آنها کاهش می‌یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: بالا بردن ضریب هوشی خردسالان زیر دو سال از دیگر مواردی است که کودکان در تغذیه خود با شیر مادر از آن بهره‌مند می‌شوند.

افکانه ادامه داد: بازرسی از سه بیمارستان طالقانی، 17 شهریور و شهید بهشتی توسط بازرسان مرکز بهداشت آبادان در کنترل تغذیه نوزادان از دیگر اقدامات این مرکز در روز جهانی تغذیه با شیر مادر بوده است.

وی در پایان گفت: چنانچه مادران به سلامتی خود و کودکانشان اهمیت می‌دهند بهتر است شیر مادر را جایگزین تغذیه با شیر مصنوعی برای نوزادان خود کنند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول