اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان:

نرخ رشد جمعیت در آبادان کاهش یافت

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان از کاهش نرخ رشد جمعیت در این شهرستان خبر داد.

نرخ رشد جمعیت در آبادان کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، مرتضی جعفری ظهر امروز در همایش روز جهانی جمعیت با اشاره به شعار جهانی امسال، دسترسی همگان به سلامت خانواده و باروری اظهار کرد: عنوان تنظیم خانواده که به نام سلامت خانواده تغییر یافته برخلاف دیدگاه همگانی تهدیدی برای موالید یا کم کردن موالید در جوامع نیست و آموزش خانواده‌ها در راه رسیدن به سلامت بیشتر را مد نظر دارد.

مرتضی جعفری ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی در آموزش‌های خود به این نکته اشاره دارد که خانواده‌ها می‌توانند تعداد فرزند دلخواه خود را داشته باشند اما در این راه باید شرایط اقتصادی و روانی حاکم بر خانواده و کشور خود را مد نظر داشته باشند.

 وی افزود: شیوه‌های تنظیم خانواده در کشورها تغییر کرده و مراکز بهداشت جهانی با تحقیق به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر نمی‌توان یک نسخه ثابت مانند تک فرزندی یا دو فرزندی را برای همه کشورها تجویز کرد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: مشاوران بهداشتی با آموزش خانواده‌ها و توجه آنان به شرایط اقتصادی، روانی، تعداد فرزندان یک خانواده و اوضاع سیاسی، اقتصادی کشور افراد را به اجرای قوانین تنظیم موالید و خانواده ترغیب می‌کنند.

وی در تعریف تنظیم خانواده گفت: تنظیم خانواده مجموعه اقداماتی است که افراد و خانواده‌ها را یاری می‌دهد تا از داشتن فرزند ناخواسته جلوگیری کنند و فاصله بین فرزندان خود را تنظیم کنند.

جعفری با اشاره به تعریف فوق از تنظیم خانواده تصریح کرد: بنابراین هدف از تنظیم خانواده از بین بردن و یا تهدید موالید نبوده بلکه خانواده‌ها را تشویق می‌کند تعداد فرزندان ناخواسته را کاهش دهند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: فرزند دلخواه فرزندی است که به موقع به دنیا آمده و پدران، مادران با شناخت روش‌های صحیح پیشگیری از بارداری ناخواسته از تبعات منفی ازدیاد موالید جلوگیر کنند.

* کاهش نرخ  رشد جمعیت در شهرستان آبادان

وی با اشاره به آمارهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان در سال 89 ـ 90 گفت: بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد درصد تنظیم خانواده کل شهرستان آبادان در سال 89، 76/80 دهم درصد بوده که در مقایسه با سال 90 که 81/81 دهم درصد بوده به میزان یک و نیم دهم درصد افزایش یافته است.

جعفری ادامه داد: نرخ رشد جمعیت شهرستان آبادان در سال 89، 1.47 دهم درصد و آمارهای سال 90، 1.46 دهم درصد را نشان می‌دهند که به میزان یک دهم درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول در پایان گفت: جلوگیری از مرگ‌‌ومیر مادران و نوزادان، افزایش منابع طبیعی برای جمعیت، کاهش ناهنجاری و معضلات اجتماعی را می‌توان از مزایای کاهش حاملگی‌های ناخواسته و پیشروی به سوی سلامت هرچه بیشتر خانواده و اجتماع دانست.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول