اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد دیه کشور:

3500 زندانی مهریه در کشور وجود دارد

خبرگزاری فارس: معاون ستاد دیه کشور گفت: در حال حاضر 3 هزار و 500 زندانی مهریه در زندان‌های کشور حبس شده‌اند.

3500 زندانی مهریه در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدعلی ساعی صبح امروز در جشن گلریزان شهر اردبیل اظهار داشت: هم اکنون 13 هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور داریم که حدود 10 هزار نفر آنها محکوم شدند و 3 هزار نفر نیز در حالت بلاتکلیف به سر می‌برند.

وی افزود: از بین آنها 5 هزار و 100 نفر زندانی چک، 3 هزار و 800 نفر نفقه و 2 هزار و 200 نفر نیز زندانی دیه داریم که برای آزادی این زندانیان به بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

این مسئول تصریح کرد: ستاد دیه با همراهی خیرین، تسهیلات پرداختی بانک‌ها و بخشی نیز از محل کمک‌های دولتی سالانه سعی می‌کند این زندانیان را که غیرعمد محسوب می‌شوند از زندان آزاد کند.

معاون ستاد دیه کشور افزود: امسال در جشن گلریزان همین هدف را دنبال می‌کنیم و در صدد هستیم زمینه آزادی زندانیان را به طرق مختلف فراهم کنیم.

ساعی با یادآوری اینکه سال گذشته 12 هزار و 700 زندانی به همت ستاد دیه آزاد شده‌اند، اظهار داشت: در یک حرکت بی نظیر که در طی 22 سال فعالیت ستاد دیه سابقه نداشته بیشترین آزادی را سال گذشته با همراهی خیرین شاهد بودیم.

ساعی با بیان اینکه ستاد دیه در جرایم عمدی به هیچ عنوان ورود پیدا نکرده و از کمک‌های خیرین که امانتی در دست ستاد دیه است در این زمینه استفاده نمی‌کند، افزود: پیش‌بینی کردیم در ماه مبارک رمضان 200 جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار کنیم تا با تامین بخشی از هزینه‌های آزادی این زندانیان بتوانیم بستر نجات آنها را فراهم کنیم.

وی آرزوی ستاد دیه را خلوت بودن زندان‌ها و کاهش جمعیت کیفری توصیف کرد و گفت: در سراسر کشور یک سری خیر ثابت داریم که همیشه از توان آنها استفاده می‌کنیم چراکه آنها شیرینی کار نیک و ثمره آزادی زندانی و بازگشت او به آغوش خانواده را چشیده‌اند و حاضر نیستند پول خود را در مجرایی غیر از این هزینه کنند.

معاون ستاد دیه کشور آزاد کردن یک زندانی معسر را در ماه رحمان الهی را بزرگترین لذت و ماندگارترین همت توصیف کرد.

وی ادامه داد: ما بخشی از هزینه‌های‌مان را از طریق خود‌پردازها جمع‌آوری می‌کنیم که هرچند مبالغ آنها کم و محدود است اما با جمع‌بندی این مبالغ کم تنها در شهر تهران ماهانه 50 میلیون تومان کمک جمع‌آوری کرده و در این زمینه هزینه می‌کنیم.

این مسئول به قانون جدید مهریه و عملیاتی شدن آن در مراجع قضایی اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم قانون جدید در زمینه مهریه به کاهش جمعیت زندانی در این زمینه کمک کند و شایسته است در این زمینه خانواده‌ها نیز در زمان ازدواج فرزندان خود به حد نصاب مهریه توجه کنند.

ساعی به بیهوده بودن حبس افراد به دلیل نپرداختن مهریه و یا برخی از جرایم مالی اشاره کرد و گفت: نتیجه چنین زندانی شدن‌ها افزایش معضلات اجتماعی و انحراف فرزندان و مشکلات خانواده‌هایی است که بی سرپناه مانده و با حضور آنها در زندان مشکلی نیز حل نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون ستاد دیه کشور در پایان سخنان خود ابراز داشت: در خصوص افراد زندانی بر اثر مهریه مبالغ متعددی از 10 میلیون گرفته تا صدها میلیون تومان را شاهد هستیم که ستاد دیه در حد توان به آنها کمک می‌کند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول